|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Hva synes dere?Denne saken har jo versert en stund i mediene på vestlandet nå. Selv kjenner jeg ikke til noen av detaljene i saken foruten de som har vært i media. Ut fra dette er jeg skremt. Burde man sikre barna bedre ved å undersøke bedre ved tilsettinger? |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere? |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hva synes dere?Får kommunen/eller de som skal ansette vite om det finnes en anmeldt sak, men som ikke har endt i domfellese? Dvs saker som enten blir henlagt eller ender i frikjennelse pga manglende beviser eller at den anmeldte er uskyldig?
I have learned that to be with those I like is enough. Sist redigert av Martis : 19-04-09 kl 10:12. Årsak: Leste hele artikkelen. :flau: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva synes dere?Om det er slikt at man får polititattest uten videre fordi saker som går på overgrep har gått ut på foreldelse, uten noe videre undersøkelse så synes jeg det er forferdelig.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere?
Nei, i en politiattest som kreves for arbeid med barn og unge får man ikke det. Derimot ville en uttømmende politiattest fortelle om dette, dersom jeg har forstått reglene riktig. Det er sikkert noen her som korrigerer meg desom jeg tar feil her. |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere?I dette tilfellet syns jeg kommunen har gjort en grov feil. Det er ikke en menneskerett å få jobbe med barn.
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
Jeg må si at jeg er sjokkert over kommunen som har latt dette passere og dermed utsatt barn for muligheten til å bli utsatt for overgrep med viten og vilje. |
![]() |
![]() |
#8 |
frakoblet
|
Fullstendig enig. Jeg kjente jeg ble varm i toppen da jeg leste at "den den tidligere skolesjefen, Torstein Gunnarson, sier at han fikk beskjeden i 1999, men valgte å la spesialpedagogen fortsette etter en grundig prosess."
In vino veritas Sist redigert av safran : 19-04-09 kl 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere?"For ti år siden ble samme mann anmeldt for overgrep mot to jenter på ni og elleve år, men saken ble henlagt på grunn av foreldelse. Siden saken var foreldet fikk han godkjent politiattest og kunne fortsette å jobbe blant barn og unge i kommunen. Dette til tross for at daværende skolesjef på Voss visste at mannen hadde innrømmet overgrepene han var etterforsket for". |
![]() |
![]() |
#10 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere?Jeg er enig i at dette er en forferdelig sak, og at mennesker som er anmeldt/tiltalt/dømt for overgrep ikke burde få anledning til å jobbe med barn noen gang.
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere?Er det mulig? Sist redigert av Travolta : 19-04-09 kl 11:36. Årsak: Ihht. oppfordring/forespørsel |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere?Jeg sletter quoten min Sist redigert av Left : 19-04-09 kl 13:02. Årsak: Slettet gjennkjennbare opplysninger etter henvisning av quotet bruker |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
Den tidligere skolesjefen er uten tvil synderen, men ikke alene. Det som skoelsjefen vet, er det også flere som vet. Jeg kan ikke forstå at disse menneskene ikke innså at de brøt loven ikke bare ved å la vedkommende fortsette i sin stilling men også fordi det ikke ble meldt fra. Sist redigert av Skvetten : 19-04-09 kl 10:55. |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere?Jeg er rystet. Jeg skulle ønske jeg var overrasket. |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er så enig. Man kan ikke gjemme seg bak paragrafer. Blir bare oppgitt og forbanna.
![]() |
![]() |
#16 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere?Hva er foreldelsesfristen?
![]() |
|
|