|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Einsam
|
![]() Planter og blomster - i fjellsoneVi bor langt på landet (mange her ville nok sagt vi bor i bushen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planter og blomster - i fjellsoneHer tenkte jeg å snike på hagetips, og så bor du praktisk talt i syden.
![]() |
#3 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planter og blomster - i fjellsoneNå har vi bare 1 cm snø akkurat nå, men jeg bor nord for polarsirkelen. Jeg kjøper ikke planter hvis det ikke står H7 eller H8 som harførhetsgrad på dem.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Planter og blomster - i fjellsoneHurdalsrose er veldig fin, og den er utrolig herdig. Sone 8 tror jeg. Den hadde jeg i hagen da jeg bodde på Skarnes. Ganske likt klima som hos deg tror jeg? Ellers går det fint med liljer, ridderspore, løytnantshjerte osv. Det var de jeg kom på at jeg hadde da. Jeg vil anbefale deg å se i en hagebok, eller gå inn på Norsk hagetidend sine sider og se hva som finnes av herdige planter. Det er ganske mye som tåler en trøkk. |
![]() |
![]() |
#5 |
Einsam
|
![]() Sv: Planter og blomster - i fjellsoneSkarnes ligger nok i et litt mildere strøk enn her.. Det kalles fjellsone her visstnok, og hagesenteret vi har har nok en del å velge i, men mye beregnet på "sentrumssonen", som er en god del lavere, og har andre temperaturer. Spørs om jeg skulle investert i ei bok etterhvert, men det er lissom kjekt å få noen gratis tips fra noen som allerede har grønne fingre da |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|