Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Dere som kan litt om planting

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-09, 10:33   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Dere som kan litt om planting

Kan jeg bruke slike steiner (singel?) i bunnen av krukken eller må jeg kjøpe lecasteiner på plantasjen?

Gammel 21-04-09, 11:51   #2
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: dere som kan litt om planting

Du kan fint bruke singel i krukken. Jeg gjør det selv men krukken blir endel tyngre da,. Husk at over singelen/lecakulene så må du legge en duk eller avispair slik at jorden ikke renner mellom dreringen/singelen/lecaen. Deretter har du jord på. Den billig jorda til Plantasjen er eledig og medfører bare at du må vanne mye oftere. De har bedre jord til en litt dyrere penge som er feit og god. Spør når du er der. Selv foretekker jeg et annet gartneri som jeg vet har mye bedre jord.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 12:43   #3
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som kan litt om planting

Ja, du kan bruke vanlig stein, eller potteskår, for den saks skyld.
Og gamle nylonstrømper er supre som alternativ til duk/avispapir nevnt i forrige innlegg.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 00:14   #4
Lilo
Aktiv

Lilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Lilo er litt kul
Standard

Jeg har alltid brukt småstein i bunnen av potten,men har aldri brukt noe papir/duk før jeg har hevet på jord. Og plantingen har no alltid vært en suksess fordi

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 23:11   #5
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Nå lærte jeg noe nytt, har ikke tnekt på at det er smart med noe over grusen, lecasteinene, smart.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.