|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Travelt opptatt
|
![]()
Litjtausa 06. Lille skatt 07 Sist redigert av DM : 05-05-09 kl 11:12. Årsak: Dobbelposting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Dobler norskopplæringen for innvandrere!Dette høres bra ut, gode intensjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dobler norskopplæringen for innvandrere!Fin ide, men hvordan fanger man opp disse innvandrerne? Ikke alle er på asylmottak osv. Har de tenkt å følge opp de som søker om oppholdstillatelse? I så fall, hvordan fanger man opp EU/EØS-borgere? Jeg var jo teknisk sett innvandrer da jeg kom til Norge for mange år siden (UDI har endret definisjonen i ettertid), og kunne ha trengt norskkurs med en gang, men i før-Internett Norge, fantes det lite opplysninger om det staten hadde å by på. Heldigvis undersøkte jeg selv hva jeg trengte å gjøre for å komme inn på universitetet, og da bar det til voksengymnas, og diverse kurs - bl.a. norsk for utlendinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dobler norskopplæringen for innvandrere!
Hva med å oppsøke skoler og barnehager? Det er utrolig mange foreldre uten gode norskkunnskaper, så jeg antar at man her vil treffe på mange med behov for opplæring. Eller i borettslag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|