Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Smoothies

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-09, 10:55   #1
Skvetten
Passiv

Standard

Smoothies

Dere driftige kjøkkenskrivere hjelp meg litt her. Som matlei og på ekstrem diett trenger jeg noen oppskrifter på smoothies.

Jeg kan ikke ha følgende:
Melk
Yoghurt
Jordbær
Kiwi

Jeg står litt fast på denne med rismelk, blåbær og banan med en dæsj havregryn og noen mandler i. Gidder ikke eksperimentere og ber derfor om hjelp.

Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 10:57   #2
L'invitée
Fullverdig medlem

L'invitée sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
L'invitée er litt kul
Standard

Sv: Smoothies

Frosne bringebær, melon og eplejus. Kanskje en eggeplomme eller to.

L'invitée er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 10:58   #3
L'invitée
Fullverdig medlem

L'invitée sin avatar

L'invitée er litt kul
Standard

Og en halv banan hvis du vil ha den søtere.

Gammel 22-04-09, 11:05   #4
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av L'invitée, her.

Frosne bringebær, melon og eplejus. Kanskje en eggeplomme eller to.

Tusen takk!

Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 11:23   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Banan og eggeplommer går alltid igjen i mine smoothies. Men jeg bruker yoghurt da. Det finnes soyayoghurt men jeg synes ikke de er så gode.

Gammel 22-04-09, 11:27   #6
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Banan og eggeplommer går alltid igjen i mine smoothies. Men jeg bruker yoghurt da. Det finnes soyayoghurt men jeg synes ikke de er så gode.

De liker jeg ikke og konsistensen er så som så synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 11:27   #7
L'invitée
Fullverdig medlem

L'invitée sin avatar

L'invitée er litt kul
Standard

Jeg brukte også alltid yoghurt, helt til en dag jeg rett og slett glemte det, og faktisk så syntes jeg den var bedre uten. Men den må være såpass tyktflytende at den kan spises med skje, som en sorbet.

Gammel 22-04-09, 11:28   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, sant det. Men rismelk eller soyamelk går an. Har du smakt soyamelk med vaniljesmak? Den er nydelig. Er litt rørsukker i den da.

Gammel 22-04-09, 11:28   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av L'invitée, her.

Jeg brukte også alltid yoghurt, helt til en dag jeg rett og slett glemte det, og faktisk så syntes jeg den var bedre uten. Men den må være såpass tyktflytende at den kan spises med skje, som en sorbet.

Ja, det er smak og behag. Jeg liker den best med yoghurt i. Men ja, den skal være tykk. Det funker ikke med noen tappekran på min blender, jeg lager så tykke smoothies at den ikke hadde kommet ut derfra.

Ja, og så fryser jeg alltid restene i ispinneformer. Verdens sunneste is. Eldste elsker de ispinnene.

Gammel 22-04-09, 11:30   #10
L'invitée
Fullverdig medlem

L'invitée sin avatar

L'invitée er litt kul
Standard

Ja, det er smak og behag. Jeg liker den best med yoghurt i. Men ja, den skal være tykk. Det funker ikke med noen tappekran på min blender, jeg lager så tykke smoothies at den ikke hadde kommet ut derfra.

Tappekran. Ja, den har blitt mye brukt.

Gammel 22-04-09, 12:06   #11
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Drikkeyoughurt (kan sikkert erstattast med rismelk el.l.)
Blåbær
Banan
Honning

Gammel 22-04-09, 12:13   #12
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

jeg synes også det er godt uten youghurt.

Nok frosne bær må det være i sånn at den holder seg tykk, samt banan.

F.eks. fersk banan, frosne bringebær, litt frosne blåbær og appelsinjuice.

Funker sikkert fint med både havregryn og eggeplommer i denne også om man vil lure nedi litt ekstra næring.

Ananas setter også en god smak.

Gammel 22-04-09, 12:20   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg pleier å fryse bananer ned i biter, med frossen banan i (og selvsagt frosne bær) blir den ENDA mer kremete og tykk.

Gammel 22-04-09, 14:11   #14
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva med kokosmelk? Det bruker vi en del, og det gir deilig tropisk smak.

Gammel 22-04-09, 14:21   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg bruker aldri soyayoghurt, men soyamelk syns jeg funker fint. Den blir litt tykk når man gir den god spinn. Ellers tar jeg ofte oppi solsikkekjerner og knuste linfrø. Jeg bruker mange ulike juser, og de frosne fruktene og bærene vi har tilgjengelige. Jeg fryser all frukt som begynner å bli på hell i oppskårne terninger.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 14:29   #16
Skvetten
Passiv

Standard

Å, dere er så snille altså. Tusen takk for at dere gir meg inspirasjon.

Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 16:16   #17
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker som regel frosne blåbær eller skogsbær (sikkert et par dl), et par tre frukter (appelsin, epler, pærer, druer, kiwi, mango eller hva vi måtte ha. Jeg er ikke så glad i banan oppi, men ungene elsker det.), og så har jeg i et par spiseskjeer linfrø og solsikkefrø.

Det var lurt å fryse frukten glitter, det har jeg ikke tenkt på!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 16:17   #18
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes ananas er knall i smoothies.

Gammel 22-04-09, 16:18   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, sant det. Men rismelk eller soyamelk går an. Har du smakt soyamelk med vaniljesmak? Den er nydelig. Er litt rørsukker i den da.

Jeg syns den er disgusting, den er så utrolig søt! En gang så greide jeg å kjøpe feil og lage lasagne med den. :æsj:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:11   #20
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns den er disgusting, den er så utrolig søt! En gang så greide jeg å kjøpe feil og lage lasagne med den. :æsj:

Lasagne med vaniljesmak?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.