|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trøtt
|
![]() SøppelsorteringsspørsmålHva sorteres "plastaktig" metallfolie som? F.eks Toro suppeposer, lystett emballasje til ulike typer medisiner (i væskeform) o.l? Er det plast eller metall?
![]() |
#2 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: SøppelsorteringsspørsmålPå vårt renholdsverks (BIR) hjemmeside står det at suppeposer skal sorteres som restavfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: SøppelsorteringsspørsmålHos oss er det plast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
trøtt
|
![]() Sv: SøppelsorteringsspørsmålNå fant jeg svaret (på sortere.no) hvor det står at papiremballasje med alufolie er restavfall, mens plastemballasje med alufolie er plast. Så da lærte jeg det.
![]() |
#5 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søppelsorteringsspørsmål
I vår kommune er det restavfall med supperposer også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SøppelsorteringsspørsmålHmmm - ser du fant svaret, men jeg hadde trodd at begge skulle i restavfall...
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() Sv: Søppelsorteringsspørsmåljeg bor i norges største by, her ser vi ikke noe til søppelsortering. Dvs et par uker hver måned sorterer vi papp og papir, men så er dunken full og det må kastes i den vanlige søpla. Ja jeg vet vi kan samle opp og dra på gjenbruksstasjon, men det blir litt for mye styr synes jeg. Bor ikke så langt fra brobekk, men man må beregne et par-tre timer minst om man skal dit med bil.
![]() |
#8 |
En Som Trener
|
![]() Sv: SøppelsorteringsspørsmålOBS, alt som inneholder rester av medikamenter skal ikke skylles eller kastes i søpla, men leveres til apoteket for håndtering der.
![]() |
#10 |
trøtt
|
![]() Sv: Søppelsorteringsspørsmål
Ja, men ikke emballasje som bare beskytter (f.eks. små endoseplastgreier som ulike inhalasjonsmedisiner kommer i) mot lys.
![]() |
|
|