|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."Jeg er skeptisk av natur, og jeg kjenner at jeg ikke fester noen lit til Kjell-Inge Røkkes uttalelse i media i går, at "det er ikke noen skjult agenda eller noen ting, jeg skal bare gi fra meg penger." Nå har jeg rett nok ikke satt meg skikkelig inn i saken, men pengene han så frivillig skal gi ifra seg skal visst gå til en stiftelse som jobber med å rekruttere unge til realfagsstudier (eller noe i den retning).
![]() |
![]() |
#2 |
Hertuginne
|
![]() Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."Han har så klart en agenda, men den er jo ikke mye skjult når det er så åpent hva pengene skal gå til. Røkke sine selskaper har en fordel av at flere studerer realfag, så man trenger ikke være Einstein for å forstå den. Og jeg er bare glad til for at noen gidder å bruke penger på noe som er så nyttig som det, Norge trenger flere som kan realfag.
![]() |
#3 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."Jeg syns Røkkes behandling av media er på sin plass, og syns han er en flott mann som opprettholder mange mange arbeidsplasser! Det er få som Røkke, og jeg håper virkelig at denne saken ikke knekker ham! Om det er en skjult agenda med hans pengebruk på realfagsstudier eller ikke er heller irrelevant. Til syvende og sist, så er det arbeidsplasser han skaper, noe som Norges land trenger. Go Røkke
![]() |
#4 |
Carve canem
![]() Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."Jo, selv jeg ser poenget med at han er tjent med at unge studerer realfag, men jeg kan ikke hjelpe for å tro at det er noe annet han er ute etter her.
![]() |
![]() |
#5 |
Hertuginne
|
![]() Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."Personlig synes jeg Røkke har fått ufortjent mye pes i denne saken og at regjeringen har oppført seg både uklokt og amatørmessig i håndteringen av både kjøp av aksjer i Aker Solutions og det som skjedde nå rett før påske. For meg er det bare nok et eksempel på at politikere ikke nødigvis de beste næringslivsledere.
![]() |
#6 |
Carve canem
![]() Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."Håndteringen av saken forøvrig, skal jeg være veldig forsiktig med å uttale meg om. Slike ting har jeg null greie på, men jeg finner det rimelig å anta at det har blitt tatt noen mindre bra beslutninger fra flere av de involverte partene, og det er sagt og gjort ting i kampens hete som ikke har vært helt greit.
![]() |
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."Men Marit, det er forskjell på å ha en agenda og å ha en skjult agenda.
![]() |
#8 |
<*(((<
|
![]() Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."
Det ligger jo absolutt egen vinning i det, i form av status og ettermæle. Og det er vel greit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hertuginne
|
Det har du helt rett i. Røkke har ikke kommet der han er i dag ved å være pusekatt når det gjelder business. Og når man kobler det med en åpenbart naiv regjering så kan det jo ikke bli annet enn bråk. "Jammen, vi trodde jo han ville være ekstra snill med oss, for vi er jo venner."
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."Jeg mener - uten sammenheng med det som ble sagt i går - at Røkke er totalt smakløs. En milliardær som ikke betaler skatt får ikke respekt fra meg uansett. Han får spleise på fellesskapet som alle oss andre om han har lyst til å kjøre bil på veiene våre, ringe brannvesenet vårt, nyte godt av sykehusene våre osv. |
![]() |
![]() |
#11 |
<*(((<
|
Nå betalte Røkke faktisk 60 millioner i skatt i fjor (for 2007), selv om selskapene hans gjorde en god del triks for å få lavere beskatning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
Ok. |
![]() |
![]() |
#13 |
Hertuginne
|
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."Men de doene da? Er det ingen som liksom bryr seg med dem eller? |
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."Hvor i alle dager får du det fra at han ike betaler skatt?!?! Og hva i alle dager har antall doer å si for noen ting som helst??
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."Asså, det med skatten har jeg visst blitt avslørt som ignorant på allerede da. Det var ikke fjoråret men før det at han betalte null. |
![]() |
![]() |
#17 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."Så lenge studentene ikke må gå rundt med Røkke-effekter på seg, eller er bundet til å jobbe resten av livet hos Røkke, så ser jeg ikke noe galt i det.
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
Personbeskatning, ja. Men selskapene han eier betalte jo MASSE. Det er jo også hans penger. :teskje:
![]() |
#19 |
Passiv
|
Jeg synes han ser ut til å ha nok penger til at han har råd til å betale prsonskatt også jeg. Det er ikke fordi jeg er idiot og ikke forstår økonomi og at selskapene sender store summer i statskassa osv jeg irriterer meg over Røkke. Det er fordi han for eksempel ikke gadd å sende selvangivelse til Norge og nektet å si hvor han bodde fordi han ikke så seg som nødt til å betale skatt. Etter masse pes sa han at han bodde i London, men så gjorde han ikke det likevel. Og myndighetene måtte sjekke når han sov hvor for å bestemme adressen hans til Norge og avkreve ham skatt. |
![]() |
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
Har man inntekt i Norge så betaler man skatt her. Det gjør han også.
![]() |
|
|