Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Se hvem vi møtte på tur i dag (ikke for folk med slangefobi)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-09, 22:29   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Se hvem vi møtte på tur i dag (ikke for folk med slangefobi)

Denne svære, flotte buormen lå i sola ved elvebredden og varmet seg. Bildet tatt uten zoom på lang avstand, men se på alle kveilene !

Vi gikk ikke så nær, men jeg gikk rundt den for å få tatt bilde. Ungene ble stående på andre siden, flere meter unna. Plutselig blir stakkaren skremt og farer opp og rett mot ungene, og du verden, den var utrolig lang og kjapp. Stakkar Ruska på 3,5 ble jo helt hysterisk. Heldigvis var ormen på vei mot bolet sitt som viste seg å være under steinblokka ungene sto på.
Fasinerende og vakker skapning som det blir færre og færre av etter hvert som bøndene har jordene sine helt ned mot vannet hvor disse trives best. Den er ikke farlig for annet en frosk og snegler, men er like fullt norges største orm som kan blir 1,5 meter lang.

Gammel 26-04-09, 22:34   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Se hvem vi møtte på tur i dag (ikke for folk med slangefobi)

Ååå så kult!!! Jeg har aldri vært så heldig å få se den i sitt rette habitat. Stålorm og pytonslange har jeg holdt, vakre skapninger

Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:36   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fasinerende!

Jeg hadde nok følt litt blandede saker om jeg gikk meg på en, siden jeg ikke hadde visst helt hva det var.

(Jeg så halen på en hoggorm en gang da jeg var liten og reagerte aldeles ikke med en slik ro at jeg kunne fått tatt noe bilde. )

Gammel 26-04-09, 22:38   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg hadde nok følt litt blandede saker om jeg gikk meg på en, siden jeg ikke hadde visst helt hva det var.

Jeg så raskt hva slags orm det var, det er endel av dem akkurat der, så jeg tok det veldig med ro. Når det gjelder huggorm har jeg blitt bitt to ganger og er langt fra noen rolig fotograf nei.
Mamma så en huggorm i går, rett ved der vi gikk tur, grøss.

Gammel 27-04-09, 07:50   #5
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Den var flott! Jeg har aldri sett buorm, den finnes kanskje ikke på vestlandet?

Pytonslanger har jeg holdt, hoggorm også. Denne beautien traff vi på i fjor, kunne gå helt nær uten at den ble redd. Den ser jo ganske avslappa ut der den ligger, ikke tegn til at den har tenkt å innta forsvars- og hoggposisjonen:

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 07:53   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nesten ikke redd noe som helst - men huggorm er jeg kjemperedd! (Jeg har holdt kongeboa - flott dyr, på sitt vis - og jeg var ikke redd for den - men huggorm? joa)

Gammel 27-04-09, 10:32   #7
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Åh, kult! Jeg har sett mange små ormer, men ingen særlig store.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 14:46   #8
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har sett huggorm flere ganger på nært hold.Er ikke redd for slanger selvom jeg syns de er ekle.
Mannen min er derimot hysterisk redd dem.

Gammel 27-04-09, 15:27   #9
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Liker ikke slanger, men måtte bare innom tråden for å se. *grøsser*

Gammel 27-04-09, 15:31   #10
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Har sett huggorm flere ganger på nært hold.Er ikke redd for slanger selvom jeg syns de er ekle.
Mannen min er derimot hysterisk redd dem.

Jeg er også hysterisk redd! Har sett huggorm flere ganger på tur i skogen, og man kan vel si at hu' mor fikk fart på seg. Det ble en effektiv løpetur.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 17:12   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Retz: Den var råflott, men grøss.

Gammel 27-04-09, 17:17   #12
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Liker ikke slanger, men måtte bare innom tråden for å se. *grøsser*

Gammel 27-04-09, 18:52   #13
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er kjempefascinert av krypdyr, særlig øgler. Synes de aller fleste slanger er pene, og er ikke redd dem så lenge jeg klarer å holde min egen tendens til dumdristighet i sjakk. Jeg ville f.eks. aldri funnet på å holde en hoggorm i dag, (tror jeg) den gang jeg gjorde det var jeg 16 år og mer impulsiv.

Jeg har hatt noen kjappe visitter innom Oslo ifm med etterutdanning, og det er pinadø ikke mange severdigheter jeg har fått med meg. Men reptilparken i Storgata har jeg besøkt. Jadda.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 20:32   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

okei ja, det er derfor jeg ikke har flytta sørover...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 20:37   #15
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Moro å se, mange år siden sist. Jeg har vokst opp med hoggorm og buorm "overalt", men har ikke sett noen etter jeg flytta lenger sørover.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 21:48   #16
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Så artige bilder. Jeg har aldri sett hverkan buorm eller hoggorm.

Gammel 27-04-09, 21:49   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jag hadde flådd den, fyrt opp bål og spist den!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 22:12   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da blir jeg nødt til å sjekke under senga og i klesskapet i kveld også.
:hysterisk redd for hoggorm + lider av tvangstanker i ukesvis etter å ha sett en:
Buorm tror jeg ikke vi har på Vestlandet. Har iallfall aldri sett en.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 22:47   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Da blir jeg nødt til å sjekke under senga og i klesskapet i kveld også.
:hysterisk redd for hoggorm + lider av tvangstanker i ukesvis etter å ha sett en:
Buorm tror jeg ikke vi har på Vestlandet. Har iallfall aldri sett en.

Ikke si at du ikke ble advart da du

Gammel 27-04-09, 23:46   #20
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

okei ja, det er derfor jeg ikke har flytta sørover...

og

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.