|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
![]() Når beskjære rosebusker?Jeg trodde jeg var for sen med å beskjære rosene i hagen, men hørte Blomster-Finn nevnte noe rundt beskjæring på God Morgen-Norge i går.
![]() |
#2 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?Mener det er når bjørka har "museører" (altså begynner å bli grønn).
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?Vet ikke hvor langt våren er kommet der du bor, men shg har rett mht museørene på bjørketrærne. Jeg skal ut å klippe ned rosene i dag.
![]() |
#4 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?Jeg bor sørvest i landet og har klippet dem for lengst - for her har de begynt å skyte for en og en halv måned siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?Jeg klippet dem ned i helgen som var og det var nok litt i seineste laget, men det er ikke første gang jeg er så seint ute og det har gått bra før.
![]() |
#7 |
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?Her er bjørka grønn, så det er kanskje for seint?
![]() |
#8 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?
De blir vel bare litt lange og tynne i greinene, og så får du heller ta de skikkelig til neste år. Men jeg tror ikke det skader å ta de for seint altså.. Tok mine i helga, og bjørka har grønnskjær her.
![]() |
![]() |
#9 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?skjer det noe om man klipper de for tilig?
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?Jeg tok mine i helgen som var, litt sent ute, men det ser ut til å bli bra!
![]() |
#12 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?Drar frem denne gamle tråden jeg fant når jeg søkte på beskjæring av roser. Satser på å gjøre dette i påska og håper det ikke blir mer frost og snø... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?Klippe ned? Helt ned? Hvordan skal rosebusken min (som jeg plantet i fjor) da bli til en, ja, nettopp, busk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?Jeg har en rosebusk og den har jeg klippet ned om høsten når jeg røsker opp i bedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?Rosebusker skal beskjæres så det bare er 10 cm igjen, klatreroser tar man litt mer på gefühlen. Ikke vær redd for å ta i litt, rosebuskene blir tettere og mer "levende" av solide innhogg.
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?Norsk roseforenings råd om beskjæring:
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når beskjære rosebusker?
Ja, men da er det ikke sånn at den vokser litt mer for hvert år, den vil bare bli så stor som den vokser det året? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|