Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket hus hadde du valgt? Og hvorfor?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-09, 21:24   #1
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Hvilket hus hadde du valgt? Og hvorfor?

Mesterhus Nathalie:

http://www.mesterhus.no/hustype.ephtml?id=532

Eller Norgeshuset Nupen:

http://www.norgeshus.no/article.php?id=1171

Vi står ved et veiskille mellom disse to no. Vi har endret på Nathalie, hevet det til 2 etg og fått stor loftstue oppe, samt at det er 4 soverom.
Minuset der er at det er ikke gjestedo nede, og det koster ca 200.000 mer hvis vi har standarden og "ferdigstiltheten" akkurat lik nupen. Føler derfor vi får mye mer for nupen. Det er billigere, større, ett rom mer, gjestedo...

Men jeg blir jo aldri klok på meg selv. Liker litt det nostalgiske utseende til nathalie, men d er jo inni jeg skal bo. Er stua litt liten på nathalie eller er det bare meg???

:rabla:

Tar i mot meninger med STOR TAKK

Gammel 02-05-09, 21:28   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket hus hadde du valgt? Og hvorfor?

Nupen.

Gammel 02-05-09, 21:30   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nupen. Likte den stilen bedre.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 21:31   #4
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Uten tvil Nupen!

Gammel 02-05-09, 21:36   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fasademessig liker jeg Nupen best. Dessuten foretrekker jeg 180-graders svingtrapp m/repos - både for barn (de faller aldri mer enn en halv etasje) og for voksne som er dårlig til bens (kan hvile mellom etasjene).

Er det ikke gjestedo på Nathalie? :myser:

Gammel 02-05-09, 21:38   #6
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Nupen.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 21:38   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nupen, helt uten tvil.

Gammel 02-05-09, 21:39   #8
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Av disse to hadde jeg helt klart valgt Nupen.

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 21:39   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nupen. Enkelt og greit fordi dette er huset vi selv har bestemt oss for, dersom vi bygger - om enn med noen endringer. Jeg liker ikke så åpen kjøkkenløsning som planløsningen til Nathalie skilter med, og stilmessig liker jeg også Nupen bedre hva fasade gjelder. Med Nupen får du veldig mye hus for pengene!!

Gammel 02-05-09, 21:41   #10
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nupen! Det er ikke et gammelt hus, og da synes jeg uansett ikke det får den sjarmen som et eldre hus får (jf. det du skrev om nostalgi).

Arealet på kjøkken + stue er en god del større på Nupen. I tillegg er den åpen mot en stor gang, og vil sannsynligvis oppleves luftigere av den grunn også.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 21:43   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nupen. Men jeg har ikke sett på romløsningen, liker bare ikke den wannabegammeldagsstilen til Nathalie.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 21:43   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes absolutt dere får mest i Nupen, og jeg likte utseendet best også. Det med gjestedo skjønner jeg ikke, det var jo et bad både i 1 og 2 etg på begge husene?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 21:46   #13
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Likte Nupen best. Store vinduer, store fine soverom, stor loftstue, store bad og fin løsning på kjøkken og stue.

Kan jeg spørre hva det huset koster ferdig?

Gammel 02-05-09, 21:47   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Likte Nupen best. Store vinduer, store fine soverom, stor loftstue, store bad og fin løsning på kjøkken og stue.

Kan jeg spørre hva det huset koster ferdig?

Vi fikk nylig pris på Nupen fra Norgeshus - ferdig stilt uten endringer lå det før finanskrisen på 1.6 millioner. Vi fikk en pris på 1 450 som resultat av finanskrisen, siden salget har gått dårligere i etterkant av dette. Prisen er dog uten malerarbeid, tomt etc. og skal man gjøre endringer som innebærer større grunnflate mm. så baller det jo på seg. Men det er som sagt MYE hus for pengene!

Gammel 02-05-09, 21:48   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte Nathalie best.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 21:51   #16
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likte Nupen - minner om vårt folkefunkishus fra 1940.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 21:51   #17
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

oi! Her taler flertallet uten tvil for nupen

jo det blir gjestedo nede for vi har tegnet om! hihi Men det får jeg ikke helt til på nathalie...

Vi er også veldig nupen i kveld etter å ha vært nathalie ei ukes tid. Men det ser ut til at vi sparer 200.000 kr på nupen. Og da er nupen større, har et rom mer og gjestedo.

Vi har fått en pris på 1,8, men da har vi 1. etg nøkkelferdig, varmekabler i begge bad, flislagt begge bad, flis i hall, varmekabler i hall, ferdigmalte panelplater i aller om utenom soverom, oppgradert kjøkken, bedre takstein osv osv osv. Mye forbedringer. Bytta ut trappa ja osv osv. Så jeg syns vi har fått et bra tilbud Ja det er også inkl ringmuren!

Gammel 02-05-09, 21:54   #18
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nupen.

Gammel 02-05-09, 21:56   #19
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Vi har forresten tegnet om sånn at den døra inn til kjøkkenet er tettet igjen. Da blir det kjøkkenkrok der inne og du må gå gjennom stua for å nå dit. Men da blir det mer kjøkken. Også har vi oppgradert kjøkken. Vaskerommet er ikke superstort, men det soverommet ved siden av vil være gjesterom, og da ser jeg for meg at vi kan ha tørkestativa der inne 90 % av året!

Jeg trodde faktisk alle ville si nathalie! jeg er overrasket! "godt" å ta feil

Gammel 02-05-09, 21:58   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte Nupen best, både med tanke på plass og utseende. Men jeg likte ikke pølsekjøkkenet på Nupen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.