|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Den nye ekteskapsloven og KRFKRF snakker jo om at de gjerne vil endre den nye ekteskapsloven. Jeg forstår at de er motstandere av at homofile gifter seg, på lik linje som heterofile, men jeg skjønner ikke hvorfor de skal henge seg så mye opp i hva andre gjør. Så lenge kirken ikke blir tvunget til å vie homofile, kan vel folk gjøre som de vil?
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFDet er da alltid sånn med svake mennesker, de trenger å hevde seg for å føle seg bedre.
![]() |
#3 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFFolk som skal legge seg opp i hvordan andre lever livet sitt, irriterer meg
![]() |
#4 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFSkikkelig nestekjærlighet!
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFHomofili er jo en veldig enkel sak å være i mot - iallefall så lenge du ikke er homofil selv - eller noen du kjenner, eller barnet ditt etc - Jeg synes også det er en utrolig merkelig sak å kjempe så for - Og stikk i strid med nestekjærlighetsprinsippet, synes jeg.
![]() |
#6 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFTror ikke hovedpoenget er at homofili er synd (bare i praksis, vel og merke, høh), men at man ved å godta homofile ekteskap tilsmusser alle andre ekteskap ved å fjerne den særstillingen det gifte paret har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFKristenfundamentalisme kaller man slik hets som homofile møter i kristne miljøer. Det handler om ignoranse og ren intoleranse at man faktisk arbeider for en slik sak som å hindre homofile ekteskap. Enda mer hårreisende er det vel i grunnen at så mange støtter seg ikke bare til partiet som nevnes men til en gud som er så ekskluderende og så lite nestekjærlig som denne må være. |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFJeg er litt deppa over at i en verden med såpass mye krig og vondt synes jeg det er helt ufattelig teit at noen klarer å lage så mye problemer av at noen er glad i noen. Fordi det skal være regler for å være glad i noen. |
![]() |
![]() |
#9 |
Audacious
|
![]() Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFJeg blir skikkelig forbanna over den omkampen de varsler dersom de kommer i en posisjon til å kreve det. Nå har mennesker inngått ekteskap, og fått rettigheter og plikter knyttet til dette. Å reversere denne loven, skal man da frata dem dette igjen? Eller skal man ha noen få gifte lesbiske eller homofile som rakk å gifte seg den korte perioden det var lov? Lovforslaget ble grundig utredet over laaaaang tid og to stortingsperioder og ble vedtatt i Stortinget, vi kan ikke ha det sånn i politikken at man skal ha omkamp på store, viktige prinsipp hver gang det er regjeringsskifte!
![]() |
#10 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF
Vi kan sikkert avgiftes, og så kan vi gifte oss igjen ved neste stortingsflertall og få en tredje bryllupsdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFEnig med Acsa. |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFJeg blir både
![]() |
#13 |
I gapestokken
Det er menneskene som selv har bestemt hvordan de behandler hverandre, ikke gud. Og jeg mener at denne behandlingen av homofile er stikk i strid med det som blir sagt av Jesus, og hvordan han levde, og dermed også imot Guds ønsker. Og ikke alle kristne velger å behandle andre mennesker på denne måten.
![]() |
#14 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Dette er jeg helt enig i.
![]() |
#15 |
Passiv
|
Takk og lov er noen så nyanserte som det du er Tito. Desverre er det mange kristne ledere som er langt fra like nyanserte. Disse lederne projiserer sin hets over det ganske land. Klart det er mange av tilhørerne som ønsker å tilhøre gruppen som kommer til himmelen. |
![]() |
![]() |
#16 |
I gapestokken
Jeg vet! Jeg har vokst opp med foreldre som støtter KRF's syn, og har alltid reagert på deres syn og holdninger. Jeg sa en gang at hadde de bodd i USA, hadde de stemt på Bush, dette var de ikke enig i. Men han har jo akkurat samme syn, og vant jo sitt siste presidentvalg på grunn av hans syn når det gjelder abort og homofili.
![]() |
#18 |
I gapestokken
![]() Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFJeg må legge til at jeg synes det er synd at så mange kristne opptrer på denne måten, fordomsfulle og med lite nestekjærlighet. De er med på å gi kristendommen et dårlig ansikt og støter nok veldig mange bort fra religionen.
![]() |
#19 |
Passiv
|
Det er skremmende nok slik og takk for at Obama tok over makten. At en leder for et av verdens mest innflytelsesrike land har et slikt menneskesyn som Bush er skremmende. Enda verre er det at ekstremistene fikk en oppblomstring under Bush. |
![]() |
![]() |
#20 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
Jeg antar du er kristen og synes det er flott at du tolker Kristendommen slik du gjør. Men å si at de som er imot homofili gir religionen et dårlig ansikt, er å ufarliggjøre selve religionen. Jesus sa selv, ifølge Bibelen, at homofili er synd. Altså kan du ikke si at de har misforstått Kristendommen. De har like full rett til å tolke den slik de gjør uten at du kan påstå de har misforstått. Så for meg beviser det bare hvor tullete og skremmende religion er.
![]() |
|
|