|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() Tar dere E. Coli-forholdsregler nå?Flere barn har de siste måneden blitt smittet av denne bakterien og mest sannsynlig gjennom en eller annen matvare som selges over hele landet.
I have learned that to be with those I like is enough. Sist redigert av Martis : 05-05-09 kl 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Tar dere E.Coli forhåndsregler nå?Jeg tok sjansen på å sette lenken i det første innlegget, da dette var hverken flaut eller kontroversielt...
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Tar dere E.Coli forhåndsregler nå?Forholdsregel, Martis. Ikke forhåndsregel.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tar dere E.Coli-forhåndsregler nå?Så lenge det er umulig å vite noe om kilden så gjør vi ikke noe mer enn den vanlige hygienen.
![]() |
#6 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar dere E.Coli-forhåndsregler nå?Vi har heller ingen forholdsregler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tar dere E.Coli-forhåndsregler nå?
Ikke nødvendigvis. Jeg hørte på nyheten i dag tidlig at ingen av slakteriene har skjerpet rutinene sine, desverre.
![]() |
#9 |
Peppy!
|
![]() Sv: Tar dere E.Coli-forholdsregler nå?Jeg har ikke helt klart å områ meg i forhold til dette. Salamipakkene er kastet her også, og jeg er nøye på stekingen av farseprodukter og sånt. Men jeg har ikke kontroll på hva som skjer i barnehagen, og der burde jeg kanskje engasjere meg, de er litt slepphendte på en del ting der. Jeg synes det er innmari ekkelt at dette dukker opp nå igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Tar dere E.Coli-forholdsregler nå?Junior er veldig glad i salami, så dette er et stort offer for han for øyeblikket (håper han glemmer det snart). Men jeg forsøker å bestikke han med kjøttkaker og pølser i matpakken istedet.
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Tar dere E.Coli-forholdsregler nå?Vi har nesten aldri salami hjemme, så det går greit. Lurer litt på servelaten da?
![]() |
#12 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Tar dere E.Coli-forholdsregler nå?Jeg syns det er vanskelig å skulle ta høyde for det. Jeg tenker på det og det skremmer meg. Men etterhva jeg har skjønt så kan smitten liksågodt finnes i krydder (?? Correct me anyone) som i kjøttvarer.. og da kan det jo være i hva som helst? Men jeg er nøye med å steke alle kjøttprodukter nøye og prøver å begrense inntaket hans av salami/fårepølse etc.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Tar dere E.Coli-forholdsregler nå?
Ok, takk. :domm:
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Tar dere E.Coli-forholdsregler nå?Jeg har i de siste årene passet på at alt kjøtt er veldig gjennomstekt. Har de meste i bakerovnen etter pannesteking, for å forsikre meg at alt er over 75 gr.
![]() |
![]() |
#17 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar dere E.Coli-forholdsregler nå?Hva skal en spesielt være obs på da? Utenom salami?
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Nei ikke det heller. Av en eller annen grunn innbiller jeg meg at fårepølse er lett å sette i halsen. Godt mulig at de spiser det hos andre, men det inngår ikke i våres sortiment. De får skinke forresten.
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tar dere E.Coli-forholdsregler nå?Unnskyld, jeg skal skrive hele setningen:
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Ja. Spekemat er ikke varmebehandlet. I Dagsavisen i dag ber de folk være flinke til å vaske seg på hendene etter dobesøk og kontakt med dyr. I tillegg bør man gjennomsteke kjøtt, spesielt oppmalt kjøtt og være forsiktig med spekemat, ikke skjære kjøtt først, og deretter grønnsaker f. eks.
Hvorfor det? mattilsynet ber folk gjøre nettopp det.
Sist redigert av Tallulah : 05-05-09 kl 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|