Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig sukkerbrød/kakebunn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-09, 18:06   #1
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ferdig sukkerbrød/kakebunn

Juks eller helt ok?
Jeg pleier alltid å lage sukkerbrød selv, men siden jeg skal lage alt til koldtbordet til dåpen, inkl kaker og borddekorasjon, vurderer jeg å kjøpe ferdig kakebunn, fylle og pynte denne. Så på noen i butikken i dag, og de var jo kjempeflate, men det går kanskje å kjøpe to og legge oppå hverandre? Om man dynker de godt, fungerer de kanskje greit?

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 18:08   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig sukkerbrød/kakebunn

Greit nok, men det er jo så utrolig enkelt å lage selv og smaker bedre synes jeg.
Men det er klart det er enklere å kjøpe en ferdig, ferdigskjært og vips- ferdig

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 18:25   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ja sukkebrød er blant de tingene det går helt greit å bruke ferdig-lagd fra butikken. Det er ikke akkurat sukkerbrødet som spiller hovedrollen, i alle fall hvis du fyller med masse frisk frukt/bær! Jeg lager alltid selv, fordi jeg må ha glutenfritt. Hjemmelagd blir ofte en litt mer "rustikk" følelse, synes jeg.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 18:48   #4
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det går kjempebra ! Det finnes jo flere typer/størrelser. Mener det er en som er delt i tre lag også, som er ganske høy.

Når vi skal lage en hurtigkake i heimen her, kjøper jeg noen ganger ferdig kakebunn og ferdig marsipanlokk, og blander bare sammen krem og syltetøy til fyll. Ungene elsker den og gjestene forsyner seg ofte flere ganger !

Spesielt når man skal ha flere kaker synes jeg det er lov å ha en "juksekake".

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 18:55   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns faktisk ferdig sukkerbrød smaker bedre enn hjemmelaget.

Min spesialitet er marsipankake og i mange år lagde jeg sukkerbrødet selv. Så fikk jeg det litt travelt en gang og måtte kjøpe ferdig, og ingen reagerte og kaka ble minst like godt mottatt som den pleide.

Etter det må jeg innrømme det er sjelden jeg gidder steke sukkerbrød selv.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 12:04   #6
scilla

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ferdigstekt sukkerbrød/kakebunn er nitriste greier.
Ikke smaker de godt og konsistensen er heller ikke no`særlig spenstig. Sukkerbrød er jo kjempekjapt å lage, - det går nesten av seg selv i mixmasteren.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 13:03   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan fint lage sukkerbrød selv, det er delingen jeg sliter med. Det å dele i 2 går fint, men å dele i 3 lag kan jeg bare glemme. Det vil si; jeg har klart det, men jeg sliter veldig og det er flaks om det går bra. Jeg kan ikke alltid ta den sjansen. Jeg har prøvd med sytråd, sånn dele-spesialgreie, kniv osv, og hatt den i fryseren først - you name it. Så om jeg skal ha en kake i tre lag, kjøper jeg sukkerbrødet ferdig. Eller om jeg har dårlig tid. Synes det smaker helt greit.

Gammel 07-05-09, 13:05   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Så på noen i butikken i dag, og de var jo kjempeflate, men det går kanskje å kjøpe to og legge oppå hverandre? Om man dynker de godt, fungerer de kanskje greit?

Husk at de er veldig flate uten fyll men blir høyere når du fyller dem. Jeg syntes sukkerbrødet var temmelig flatt en gang, og kjøpte to stykker så jeg fikk 6 deler. Kaken ble DIGER. Kunne fint sløyfet et par av bunnene ja.
Den blir mye høyere med krem og sånt inni.

Gammel 07-05-09, 13:06   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke at ferdige sukkerbrød smaker godt. Jeg lager mine selv, og de lar seg veldig lett dele i 3 med skarp brødkniv.

Gammel 07-05-09, 13:15   #10
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig sukkerbrød smaker så dårlig! Nei, hjemmelaget er mye bedre, og det tar bare noen minutter å lage.

Gammel 07-05-09, 15:17   #11
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker gjerne kjøpebunner. De dynkes godt og fylles med masse krem, syltetøy og vaniljekrem, og gjerne med et marsipanlokk på toppen. Nam!

Gammel 07-05-09, 15:21   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Ferdig sukkerbrød smaker så dårlig! Nei, hjemmelaget er mye bedre, og det tar bare noen minutter å lage.

Men så er de så vanskelige å dele i tre.

Gammel 07-05-09, 15:27   #13
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida!
Bare øk oppskriften med 1/3 - altså til 4 egg ++, så blir kaka så høy og fin og enkel å dele på 3 at! Eller kjøp deg en litt mindre sukkerbrødform

Gammel 07-05-09, 15:27   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men så er de så vanskelige å dele i tre.

Jeg kan ikke fatte at det er et problem? Jeg kunne delt mine i fire noen ganger.

Gammel 07-05-09, 15:28   #15
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg kan ikke fatte at det er et problem? Jeg kunne delt mine i fire noen ganger.

Gammel 07-05-09, 15:29   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg er jo ikke akkurat den dårligste kakebakeren som finnes, men akkurat dette synes jeg bare er vanskelig. Kan hende teknikken min bare suger. Jeg har ødelagt mange sukkerbrød ved å skjære skjevt, og så har de smuldret osv.

Gammel 07-05-09, 15:30   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Nei, det var jo det jeg synes var litt rart. At DU av alle skulle ha problem med å dele et sukkerbrød i tre. Sukkerbrød er noe av det letteste jeg lager, og de har aldri vært vanskelig å dele.

Gammel 07-05-09, 15:31   #18
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Hva slags kniv bruker du? (og jeg også stusset på at du skulle ha problemer med det )

Gammel 07-05-09, 15:33   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Kanskje jeg har bakt dårlige, smuldrete sukkerbrød og brukt dårlige kniver?
Hvilken oppskrift bruker dere? Jeg skjærer alltid skjevt. Fatter det ikke.

Gammel 07-05-09, 15:40   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Neida!
Bare øk oppskriften med 1/3 - altså til 4 egg ++, så blir kaka så høy og fin og enkel å dele på 3 at! Eller kjøp deg en litt mindre sukkerbrødform

Hvilken oppskrift?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.