Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket tak syns du er finest?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-09, 10:09   #1
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Hvilket tak syns du er finest?

sånn plater, eller panel?

Gammel 08-05-09, 10:21   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tak syns du er finest?

Du tenker innendørs regner jeg med? Finest synes jeg det er med helsparklet gipstak, dernest panel. Plater kommer nederst på lista hos oss. Men vi har det i hele huset, jeg lurer på om det er mulig å bytte ut.

Gammel 08-05-09, 10:21   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker plater fremfor panel, tror jeg.

(Og ble opphengt i det stygge paneltaket som var på badet før vi rev det.)

Vi har i grunnen glatt tak stort sett over alt. Dog ikke gips, men betong og således et hinsides kav om man skulle ønske en lampe eller så.

Gammel 08-05-09, 10:23   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er fint med malt panel, men det kommer an på huset. Helsparklet glatt gipstak er fint. Men plater av ulike slag syns jeg ikke er så veldig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 10:34   #5
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bryr meg fint lite. Vi har pr i dag takess, mannen hater det og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Han vil ha panel, og eneste innvendingen jeg har imot er at det blir lavere under taket.

Gammel 08-05-09, 10:36   #6
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Plater. Jeg hater panel!

Hilsen hun som driver å lekter ned taket i kjelleren for å få takplater i stede for den stygge panelen. Kommer også til å rive 2 vegger med panel for å få på plater på dem også

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 11:12   #7
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Vi skal bygge nå og medregnet i prisen er slike plater. jeg liker vel sånn helsparklet gipstak best jeg også, men...DYRT!... Men vi kan jo ha panel. Men jeg ser for meg at jeg får fnatt hvis det er panel overalt? Samtidig har jeg valgt å ha ferdigmalt panel på veggene så da er det kansje finest med panel i taket også? Eller blir d too much? Ser for meg at tak ess er "greit nok".

Gammel 08-05-09, 12:21   #8
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det peneste er helsparklet gips i tak, men gips er veldig skjørt, og det skal lite til før mann får hakk og sår.
Vi kjøpte hus med panel i alle tak, og har til nå fått malt takene i stue, kjøkken, gang nede, bad nede og tre av soverommene oppe. Vi har igjen gang oppe, bad oppe og vårt soverom. Det er mye jobb å male panelet, men jeg synes det blir veldig pent.
Plater ville jeg ikke hatt i annet enn bod ...

Gammel 08-05-09, 13:49   #9
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Ja det er ferdigmalt hvit "panel" som er alternativet (aka huntonittplater)

Gammel 08-05-09, 13:50   #10
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Hm.. jeg må gå noen runder med meg selv. Kjenner jeg er usikker. Tenker, legger noen merke til taket da?? Men må jo innrømme at de platene ikke er sånn superfine å se på - men tenker at man liksom ikke tenker over det. Men kansje man gjør det? Har hørt de er kjipe å holde ren?????? Men det kan vel panel også være, med alle krinkelkrokene

Gammel 08-05-09, 14:00   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aller helst glatt, helsparklet tak. Men deretter panel, og så plater.

Gammel 08-05-09, 14:07   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glatt tak er finest. (Malt) panel kan også være pent, men plater er bare kjipt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 15:35   #13
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Glatt tak. Om dere skal ha panelplater på veggen synes jeg det blir too much med panel i taket også. Og plate-tak er ikke særlig pent.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 16:02   #14
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gips, absolutt!

Gammel 08-05-09, 16:11   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at det paneltaket vi har nå i huset vårt fra 64 er mye finere enn de plategreiene vi hadde i det nye forrige huset vårt som var nytt. Jeg synes det kommer ann på hva slags hus man har.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 16:24   #16
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Vi har plater, jeg skulle gjerne hatt helt glatt.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 16:30   #17
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Litt avhengig av huset kanskje, men jeg er enig med de fleste her. Glatt tak er finest, malt panel er også fint, takess er ikke så veldig fint.

Sist redigert av Turban Smukk : 08-05-09 kl 17:14.
Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 17:05   #18
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal pusse opp barnerommet og går nok for panel. Det er penest når det er skråtak.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 17:11   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det kommer litt an på, men jeg liker ofte malt panel. Helsparklet gips er også fint, plater kommer til sist.

Gammel 08-05-09, 17:16   #20
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig glad i malt panel i taket.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.