Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tynn tiåring trenger bukse

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-09, 22:32   #1
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tynn tiåring trenger bukse

Jepp, jeg har en 10-åring med lange, slanke ben og med smaaal midje.

Han går stort sett i adidasbukser med strekk og snøring i midjen, men han trenger jo litt andre bukser også, f.eks en i dongeri.

De som er smalest i midjen er veldig smal i lårene også, og det vil han ikke ha.
Den vi til slutt kjøpte sist etter å ha prøvd utallige, er ca 10 cm for stor over magen og må jo snupes sammen med belte, så den er lite behagelig å ha på.

Blir så irritert over at det lages så lite bukser til tynne gutter !

Noen som har forslag hvor jeg kan finne bukser til gutten min ?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 22:40   #2
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tynn tiåring trenger bukse

Jeg har funnet en del smalere modeller på reflex. Der har jeg kjøpt bukser fra Espirit som har noen smale modeller også til gutter. Også litt dyrere designmerker er smalere enn kjedebutikkbuksene, diesel og levis har passet godt på slanke jenten min.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 23:11   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg finner mange fine bukser til min flis på Lindex.
Mexx har også bukser til slanke gutter.

HM har også noen kule bukser med snøring i tillegg til knapp og glidelås. De kan brettes opp til langshorts.
Minsten her digger de. Finnes i flere farger også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 23:17   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en smal gutt på sju år, og buksene fra Mexx pleier å være bra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 23:19   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Levis, slim fit.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 00:23   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lang er han? Jeg handler på Exit og Zara til min 111 cm-i-januar. Ryktene sier at den smaleste buksestørrelsen til La Redoute (?) også er bra, men jeg har ikke sjekket det ut ennå.

Gammel 10-05-09, 01:12   #7
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvor lang er han? Jeg handler på Exit og Zara til min 111 cm-i-januar. Ryktene sier at den smaleste buksestørrelsen til La Redoute (?) også er bra, men jeg har ikke sjekket det ut ennå.

Han er lang, ca 154 tipper jeg.

Levis, Espirit, Mexx har jeg ikke sett her i byen, men mulig de er å oppdrive. (Altså til barn).

Lindex har jeg prøvd før, men ikke i år.

Dongeri med snøring liker han ikke.

La Redoute skal jeg ta en kikk på !

Sist redigert av Smoothie : 10-05-09 kl 01:42. Årsak: Liten tilleggsopplysning.
Gammel 10-05-09, 07:12   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi ble tipset om Squinmodellene på H&M og de passer vår lange slanke gutt veldig bra.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 09:45   #9
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Min spikertynne femåring passer best jeans fra Lindex. Har ikke prøvd Mexx og Laredoute. Han bruker som oftest bukser med snøring i barnehagen og nå har vi funnet noen fantastiske fra Skogstad som er smale i livet og veldig rimelige.

Gammel 10-05-09, 09:48   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sjekket ut La Redoute nå og for mange av modellene så står det "bredere modell", "standard modell" og "smalere modell".

Gammel 10-05-09, 11:36   #11
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

Min spikertynne femåring passer best jeans fra Lindex. Har ikke prøvd Mexx og Laredoute. Han bruker som oftest bukser med snøring i barnehagen og nå har vi funnet noen fantastiske fra Skogstad som er smale i livet og veldig rimelige.

De fra Skogstad, kjøper du de i sportsforretninger?

Gammel 10-05-09, 12:09   #12
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

De fra Skogstad, kjøper du de i sportsforretninger?

Ja, husker ikke helt hvilken kjede det var, men det var en av de store. 150 kr for en super bukse.

Gammel 10-05-09, 12:15   #13
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, husker ikke helt hvilken kjede det var, men det var en av de store. 150 kr for en super bukse.

What`s not to like!!

Gammel 10-05-09, 13:07   #14
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av VerIng, her.

Vi ble tipset om Squinmodellene på H&M og de passer vår lange slanke gutt veldig bra.

Squinmodellene er vel smale i buksebena og ?

Gutten min ønsker de passelige i livet, men sånn normalt vide ellers.

Gammel 10-05-09, 13:10   #15
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Standard

Finner du bukser på Lindex som er smale i livet, men litt romslige ellers ?

Gammel 10-05-09, 13:23   #16
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Finner du bukser på Lindex som er smale i livet, men litt romslige ellers ?

Ja, noen, men nå er jo poden en del yngre enn din, da, så det kan hende buksetypene er forskjellige. Til tross for at de smale, må strikkene i siden snurpes en del. Men buksene sitter fint uten at det blir klumpete.

Gutten min har en slimfit Pop-dongeribukse. Men det ser virkelig ikke bra ut når en er så tynn som han.

Gammel 10-05-09, 13:28   #17
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Benetton og Mexx har vi en del fra, samt Lindex. Prøv også Okiabi (eller hva kjeden nå heter). Vi bor ikke så langt unna et Mexx outlet, og der har de bukser til barn opp til str 170. Ellers i Mexxbutikkene stopper de på str. 140. Sønnen min er 11 år men bruker str 158.

Hvis du ønsker å kjøpe noen brukte, så har jeg akuratt pakket vekk en god del i str 152.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 13:29   #18
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Standard

Gammel 10-05-09, 13:30   #19
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Standard

Beklager størrelsen på bildet.
Denne ligner på podens og finnes opp til str 164. Vi er ihvertfall veldig fornøyd med disse.

Gammel 10-05-09, 14:00   #20
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Benetton og Mexx har vi en del fra, samt Lindex. Prøv også Okiabi (eller hva kjeden nå heter). Vi bor ikke så langt unna et Mexx outlet, og der har de bukser til barn opp til str 170. Ellers i Mexxbutikkene stopper de på str. 140. Sønnen min er 11 år men bruker str 158.

Hvis du ønsker å kjøpe noen brukte, så har jeg akuratt pakket vekk en god del i str 152.

Takk for tilbudet, men sønnen min bruker også 158 nå.

Benetton her har veldig lite bukser til gutter i hans str.

Mexx vet jeg som sagt ikke om jeg finner her.

Kjøpte han en jeans i København for ett par år siden som satt som ett skudd. Husker jo ikke hva merket heter, kan jo være at jeg kunne få tak i de på nett.

Beklager størrelsen på bildet.
Denne ligner på podens og finnes opp til str 164. Vi er ihvertfall veldig fornøyd med disse.

Skal dra han med å prøve på Lindex. Ikke det morsomste han vet akkurat, siden det blir en del prøving.

Sist redigert av Smoothie : 10-05-09 kl 17:26. Årsak: Srivefeil.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.