|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sneglesesongen er i gangNå er mordersneglene kommet for fullt her vi bor. JC og jeg var ute for åplante litt i hagen, og så fikk vi øye på masser av mellombrune og mørkebrune små, slimete ufyseligheter. Vi glemte plantingen for denne gang, og utstyrte oss heller med hansker, pinner og melkekartong. Ei krone snegla er lønna pr. i dag, men jeg tror nesten vi må senke lønna noe hvis sneglebestanden i hagen holder seg på dagens nivå. 103 snegler fant veien til JC sin kartong. Heldigvis var det mange småttiser blant sneglene, så jeg håper mange av dem ikke har rukket å legge egg ennå. Jeg ser ikke fram til å tråkke meg gjennom slimete kryp nok en sommer, men ungene er i hvert fall fornøyde med utsikter til gode ferieinntekter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sneglesesongen er i gangJeg så et tips på TV og i avisa, som riktignok var ganske æsj men... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Sneglesesongen er i gang
http://www.vg.no/nyheter/bolig/artik...p?artid=572507
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sneglesesongen er i gangJeg har så langt ikke sett snegler her, men jeg har mistanke om at de er her likevel. To av de nyplantede kantlobeliaene mine ser ut som de er gnagd ned til stilken.
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Sneglesesongen er i gangher på vestlandet kreler det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sneglesesongen er i gangHar ikke sett en eneste en her jeg bor enda,håper jeg ikke ser dem heller
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Sneglesesongen er i gangDe begynner visst ikke å legge egg før om en måneds tid leste jeg i avisa, så det er nå det virkelig monner å ta dem, Kaija.
![]() |
#11 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Sneglesesongen er i gangHørte på radioen ,p4 på tur i praksis i dag om man har brunsnegel\tiger\skogs eller hva de nå heter i hagen så skremmer den bor de ekle sneglene deres
![]() |
#12 |
Stiv
|
![]() Sv: Sneglesesongen er i gangKaija: Det kan jo bli lukrative saker for ungene dine, det der...
![]() |
![]() |
#13 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Sneglesesongen er i gangUngene har hatt snegleplukkerjobb i 3-4 år allerede, og har tjent noen hundrelapper på det. De har plukket både hjemme hos oss selv og hos onkel og besteforeldre. "Der kryper ei krone," er en fin og motiverende omskriving. Nå har vi fått mye større hage, så jeg er litt spent på hvordan det går i år. Jeg er glad til bare jeg slipper å ta i de ekle krypa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Sneglesesongen er i gangMin rekord er 204 snegler på en kveld. Urk. Så langt har jeg kun tatt et fåtall i år, men så har det også vært veldig tørt her.
![]() |
#15 |
Gal kattedame
|
Du tenker nok på Boasnegl, det har vi endel av, men de skremmer ikke vekk Iberiasneglene her.
![]() |
#16 |
trøtt
|
Over tid skal de visst gjøre det, siden boasneglene er territoriale. Eller noe.
![]() |
#17 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() |
#18 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Sneglesesongen er i gangMan kan helle salt over og da blir de helt rare etterpå. Men jeg synes litt synd på snegler som får salt over seg.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Stiv
|
![]() Sv: Sneglesesongen er i gangUmuriel: Stemmer at man kan sette ut øl til sneglene. Jeg innbiller meg at det blir en temmelig motbydelig blanding etterhvert. Min mor laget hjemmelaget "øl" av vann, sukker og gjær, det ble billigere enn å kjøpe ånkli øl.
![]() |
![]() |
#20 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Sneglesesongen er i gangJa, jeg åpner ikke en helt ny flaske altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|