|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Et havarert blomsterbed som ingen er glad iJeg har ett eneste blomsterbed. Der står det er vårgyvel som har blitt litt for stor. (Den var veldig fin de første to årene - nå ser den ut som om den har est seg utover og forsøker seg på en hostile takeover). Dessuten en sånn liten spirea som er rosa. Et par skikkelig mishandlede roser. Det vil være i overkant å si det er rosebusker - vi kan si det er rosestilker tenker jeg. Men av en eller annen grunn pleier de å blomste noe voldsomt utpå høsten. Aner ikke hvorfor - ikke får de vann og ikke får de gjødning. |
![]() |
![]() |
#2 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iPlante det ein skal ha der, fjerne resten og legge på duk og prydbark. Ferdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iSlekt og naboer funker ikke. Dessverre... |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad i
Funker ikke her - det er ikke veranda der. Også er det vel ganske arbeiskrevende? |
![]() |
![]() |
#7 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iMen duk må vel kvele staudene? Som du tydeligvis ikke trives med.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iAsfalt funker ikke. Det blir litt vel demonstrativt siden resten av gården har belegningsstein. Men på den annen side så stikker det gress opp mellom steinene også, så kanskje jeg bare skulle begrave hele greia med asfalt ja. :ser for meg naboene stirre: |
![]() |
![]() |
#9 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iJeg deler forøvrig din interesse for blomsterbed så her har vi kun gress, gress, gress og noen få planter i krukker. Jeg har innsett min egen begrensning for lenge siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iPlantene i krukkene dør her. Det er akkurat som om de ser litt tørste ut, også dør de. Jeg tror det er et virus. Men de står der som lik en stund, også kjøper jeg nye når jeg husker det. |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iJeg tror duk og bark vil ta knekken på de staudene du ikke vil ha.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iRoser er enkle - og med den bruksanvisningen? Snakk om å bomme på publikum. |
![]() |
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iJa, jeg så at det virket kronglete da jeg så det på trykk.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iDa skal jeg på Oasen. |
![]() |
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iJeg har fjernet barkduk og bark, plantet stauder i grupper, så de ser litt frodigere ut, sådd sommerblomster og ryddet i bedene.
![]() |
#16 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iÅh, eg trur eg har dei same blåklokkeliknande greiene som du har. Dei er ganske så iherdige, ja. Eg har m.a. ei schvææær tue som kjem rett ut av ein mur. Den passar fint der altså, men eg har ikkje funne noko den kan leve av der endå, så konklusjonen må vere at denne overlever det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iSingel hørtes jo kjempefint ut! |
![]() |
![]() |
#18 |
Off the map.
|
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad i
jo det var mye jobb,men det var snekkerne som gjorde det
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Et havarert blomsterbed som ingen er glad iHvis du rensker først og så legger duk oppå så skal det vel være så godt som sikkert. Har fungert her i alle fall. Hadde noen gjenstridige greier bak garasjen som tok over hele ballet. Der rensket jeg med hard hånd, la duk og bark og plantet kun i de hullene der jeg ville ha noe. Skjærte et kryss i duken og brettet duken tilbake rundt planten. Hadde bark oppå til slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|