|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Dårlig husmor
|
![]() Ap vil dele ut gratis bøkerI Dagbladet i går var det intervju med Gunn Karin Gjul som vil dele ut gratis bøker til (tror jeg, har ikke avisen her), alle 1 åringer, 3 åringer og 6 åringer. Dette skal, i følge henne, få opp lesegleden. "Det koster nok noen millioner, men det er det verd". (sitert fritt etter hukommelsen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ap vil dele ut gratis bøkerDet blir litt for dumt for meg. Alle får hver sin bok, forskjellige altså, så kan man byttelåne og få opp lesegleden. Litt vanskelig å få opp den med kun en bok
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ap vil dele ut gratis bøkerJeg syns heller ikke dette hørtes spesielt gjennomtenkt ut. For at en ettåring eller en treåring skal lese så må nødvendigvis foreldrene være med på idéen, og deres leselyst kommer ikke nødvendigvis av selg selv ved at avkommet får en bok. Jeg syns heller at f. eks. helsestasjonen informerer og oppfordrer til lesing sammen med barna og at man gir bibliotekene mulighet til samarbeid med helsestasjon, barnehage og skole.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ap vil dele ut gratis bøkerHvem i all verden er som får økt leseglede ved å "få en bok". Jeg er helt enig med deg; man trenger mange bøker, og man trenger engasjerte omsorgspersoner som vil lese dem for barnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Ap vil dele ut gratis bøker
![]() |
#6 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ap vil dele ut gratis bøkerJeg er helt enig i alt dere har sagt, men jeg klarer likevel ikke å bli grinete fordi noen vil gi bort bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Dårlig husmor
|
Jeg blir ikke grinete fordi noen vil gi bort bøker i seg selv. Jeg blir grinete fordi jeg føler at dersom de faktisk har millioner av kroner å bruke på dette så burde de sette dem inn på noe som faktisk kunne hjelpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ap vil dele ut gratis bøkerDet er valg snart. Og kommunikasjonsbyråene har masse oppdrag |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, jeg klarer heller ikke å bli grinete over dette forslaget, heller oppgitt og litt irritert. Det er så mye mer fornuftige ting å bruke penger på. Og hvis de vil bruke penger på å få opp lesegleden, kan de heller legge disse pengene inn i bibliotekene - offentlige bibliotek og skolebibliotek. Og så kan de heller bruke pengene på reklame og tiltak på å lokke folk til bibliotekene - og på å kjøpe flere bøker.
![]() |
|
|