Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pynt på gulrotkake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-09, 18:30   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pynt på gulrotkake?

Har bakt en stor langpanne til i morgen, og burde hatt noe oppå ostekremen, ser jeg. Pleier pynte med valnøtter, men ettersom det ikke er nøtter inni, vil jeg ikke gjøre det nå, slik at evnt nøtteallergikere kan spise (det er til arr. på samfunnshuset dette da).

Revet sjokolade? Revet gulrot (hvor lenge holder det seg friskt og pent da liksom?)?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 18:32   #2
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynt på gulrotkake?

Kandiserte gulrotstrimler?

Gammel 16-05-09, 18:37   #3
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes den er finest uten pynt. Bare den deilige hvite glasuren.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 18:38   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier ikke å pynte min kake. Snuppa ville VELDIG gjerne kjøpe sånne kakepyntstjerner på butikken i dag, så i morgen vil kaken være pyntet med stjerner.

Gammel 16-05-09, 18:56   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde minigulrøtter på en gulrotkake som mannen kom over i en butikk (en-eller-annen sukkermasse m/farge og holdbarhet herfra til evigheten). Ellers synes jeg den er finest uten pynt annet enn glasuren, da.

Gammel 16-05-09, 19:10   #6
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Synes den er finest uten pynt. Sjokolade har vel spor av nøtter i seg som ikke er så bra for allergikere. Revet gulrot blir fort stygg er nå min erfaring.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 19:43   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier å pynte med lilla sukkerfioler.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 19:51   #8
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pleier å lage gulrøtter av marsipan som farges oransje og grønt.

Men det blir jo ikke aktuelt mht. nøtteallergikere.

Du kan også lage gulrøtter av sukkermasse.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 20:19   #9
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Med bøljer i.

Gammel 16-05-09, 20:24   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kokos farget av konditorfarge/vann.
Evt rett og slett ingenting.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 20:30   #11
Katie
:)

Katie sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Katie er litt kul
Standard

...

Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 17:54.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 20:34   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hermetiserte mandarinbåter.

Gammel 16-05-09, 20:37   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jordbær(det har jeg pyntet mine med)og melis.

Gammel 16-05-09, 21:39   #14
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Evt lage litt mønster/hull md en gaffel.

Gammel 16-05-09, 22:37   #15
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Et par kvaster med pasjonsfrukt.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 22:49   #16
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Et par kvaster med pasjonsfrukt.

Det hadde nok egentlig vært det enkleste ja. Eller litt sitronmelisse.

Jeg tror jeg lar den være slik den er jeg... Har kiwi, noen jordbær og mandarin i huset, men det er kanskje like greit uten.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 23:49   #17
Minamor
Minamor

Medlem siden: May 2009
Hvor: Nordland
Minamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg liker gulrotkaka best uten pynt, men har brukt revet mørk sjokolade. Det fungerte veldig bra, og jeg fikk mye skryt av den...

Ellers kan man pynte med litt av kremen - farget med konditorfarge. Jeg kjøpte konditorfarge sist jeg var i USA og den gir mye bedre farge enn den man får her i landet. Oransje blir skikkelig oransje!

Minamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 01:08   #18
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Jeg synes ikke man trenger noe pynt på kaka, men hos bakern er det ofte ett sånt oransje strø som ligner kokos på. Har ikke helt klart å definere hva det er

Gammel 20-05-09, 10:18   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips for spesielt interesserte:

skal man servere gulrotkake i 4-årsbursdag for en rosa prinsessejente, så kan man ha rød konditorfarge i kremen. Da blir kaka rosa. Bamsemoms får en tannpirker i rompa og settes stående rundt på kaka. Smaken var den samme gamle og rosaprinsessen ble veldig fornøyd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.