|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bløtkake for dummiesSkal du pynte den i kveld hadde jeg ikke dynket den.
![]() |
#3 |
Unik
|
![]() Sv: Bløtkake for dummiesTil dynking av bunnen kan ein igrunn bruka det meste. Appelsinjuice eller noko alkohol funker heilt fint. Skvett litt over bunnen og den er ferdig dynka.
![]() |
#4 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bløtkake for dummiesDu kan dynke med melk, juice, saft eller hva du måtte like. Jeg tar en teskje og splæsjer litt rundt. Hvor mye sukker, kommer an på hvor søt du liker kremen. Til 1 1/2 fløtehus, pleier jeg å ta et par ss, smak når kremen er halveis pisket, du kan alltids slenge oppi litt til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Bløtkake for dummiesJuice eller melk er alltid greit til dynking. Og jeg synes det er skikkelig skikkelig ekkelt med sukker i kremen.
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Bløtkake for dummiesJuice er godt til dynking, og har du ikke det i hus kan du dynke med litt sukret vann. Jeg synes krem er best uten sukker, men det fordrer at man har noe i tillegg til krem inne i kaken, for eksempel syltetøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Teller ned
![]() Sv: Bløtkake for dummiesKrem uten sukker er virkelig ikke godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bløtkake for dummiesÅ dynke bunnen er et must synes jeg. Min mor lager verdens beste bløtekake, og hun dynker bunnen med appelsinjuice tilsatt litt sukker. Ytterkantene på bunnen er det som er viktigst å dynke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
intro
|
![]() Sv: Bløtkake for dummiesÅ se for seg Elinblu lage krem uten sukker, er som å forestille seg at Madam Mim kysser Siv Jensen.
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bløtkake for dummiesEllers pleier hun å bruke rørte jordbær i kremen, og ettersom jordbærene er tilsatt en del sukker så tilsetter hun bare litt vaniljesukker i tillegg. Og kaken er best når du lager den dagen før den skal spises, da er den blitt mye saftigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
intro
|
![]() Sv: Bløtkake for dummies
Ja, det skal du få meg til å tro - det tok ikke mange minuttene før den begynte å virke hard i kantene.
![]() |
![]() |
#16 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bløtkake for dummiesBaileys.
![]() |
#17 |
Teller ned
![]() Sv: Bløtkake for dummiesRørte jordbær i kremen er vanvittig godt. Det bruker alltid moder'n og hun lager verdens beste bløtekake, som attpåtil er glutenfri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Bløtkake for dummiesEg har ikkje heilt sett vitsen med å dynke bløtkaka. Eg fyller den med vaniljekrem, krem, syltetøy (Noras hjemmelagede markjordbær, skogsbær eller bringebær) og banan. Da blir den saftig nok for min smak.
![]() |
|
|