Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Flis eller gulvbelegg på bad?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-09, 22:34   #1
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Flis eller gulvbelegg på bad?

Jeg liker dårlig å vaske fliser altså... Føler de aldri blir ren!

Derfor er jeg mer og mer på tanken om å ha belegg på badgulvet. Lunere er det også!

Noen som har gjort dette med flis på veggene selv om? Eller blir d bare rart?

Tar i mot meninger her også jeg

Gammel 17-05-09, 22:44   #2
Mamzen
Fersking

Mamzen sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Mamzen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Flis eller gulvbelegg på bad?

Har aldri sett det men tror det ville bli litt rart

Mamzen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:57   #3
Left
Passiv

Standard

Jeg hadde valgt gulvbelegg. Bor pr. dato i studentleilighet, hvor det er fliser omtrent rund baut, og de som har bodd her før har ikke akkurat vasket hver dag...det er umulig å få bort i fugene, og ser dritmøkkete ut. ÆSJ. Jeg skal aldri ha fliser ever. Hjemme i huset har vi også fliser, og der har vi vann fra egen kilde, som det er bittelitt farge på. Ser dritmøkkete ut der også, selv om jeg vet at det er rent. Utrivelig.
Jeg hadde valgt gulvbelegg på gulvet, og plater på veggene.

Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 23:05   #4
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Ja de platene er jo også veldig fine for tiden! Hm.... Vi har flislagt bad nå, og jeg syns d r vanskelig å få det skikkelig rent assa. Må ned på alle fire med skurekost og omtrent skylle gulvet og det er jo IKKE bra! :-/

Gammel 17-05-09, 23:27   #5
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Foreldra mine har belegg på begge badene. Både eg og mannen vil ha det, dersom me ein gong får gjort noko her eller bygd hus sjølv.

Gammel 17-05-09, 23:29   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi har to bad som er flislagt, både på vegger gulv, og jeg er jevnt over veldig fornøyd med det.

På hovedbadet har vi svarte, blanke flis på gulvet. Disse har jeg slitt noe med å få til å se rene ut, da stort sett alt av vaskemidler legger igjen en grålig "hinne" på de. Men har nå funnet metoden, og resultatet er nå blanke rene flis.

På det andre badet har vi grove flis, og her har jeg slitt noe med at støv og ikke minst hår, legger seg ned i gropene i flisa. Her gjorde JIF sin flismopp underverker, og jeg får nå med meg alt som er når jeg vasker.

Fugene har jeg aldri hatt problemer med. Den eneste plassen jeg må gå litt grundig til verks innimellom, er i dusjen. Der legger det seg "snerk" etter fuktighet etter en tid, i fugene. Bruker da en neglebørste og jif skurekrem, og fugene er som nye igjen, uten altfor mye slit.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 00:42   #7
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Jeg skal ALDRI legge flis på noen gulv, hvertfall ikke badegulv.
Mine grunner:
-no' dritt å vaske
-blir stygt om man ikke vasker så bra
-faller man er man garantert å slå seg forderva
-mister man noe er man garantert at det knuses, eller knuser flisa
-det er vondt å stå på fliser om man har vondt under beina

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 07:13   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal pusse opp badet neste år, og her blir det definitivt gulvbelegg. Vi har fliser nå, mens vi hadde gulvbelegg der vi bodde før. Jeg kan ikke fordra flisene. Jeg synes helt klart fliser er finere, men det er alt for vanskelig å holde rent. Jeg orker ikke snakke om fugene i det hele tatt.

Jeg har innsett at jeg er i ferd med å bli gammel, og må gå for den mest praktiske løsningen. Gulvbelegg it is!

Gammel 18-05-09, 09:30   #9
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville valgt fliser. Vi har aldri hatt noe problem med det. Valgte ganske mørk fuge og litt melerte fliser med glatt overflate som er enkle å holde rene. Jeg synes av en eller annen grunn det føles renere med fliser. Belegg minner litt om besteforeldrene mine sine bad, men det har sikkert skjedd mye nytt på "gulvbelegg-fronten" siden vi bygde huset og måtte velge badegulv.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:32   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et bad med belegg og et med flis og jeg foretrekker absolutt det med belegg. Mye letter å holde rent.

Gammel 18-05-09, 09:44   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi vurderer belegg når vi skal lage nytt bad i underetasjen. Eventuelt så blir det store fliser.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:48   #12
Mamzen
Fersking

Mamzen sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Mamzen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Jeg ville valgt fliser. Vi har aldri hatt noe problem med det. Valgte ganske mørk fuge og litt melerte fliser med glatt overflate som er enkle å holde rene. Jeg synes av en eller annen grunn det føles renere med fliser. Belegg minner litt om besteforeldrene mine sine bad, men det har sikkert skjedd mye nytt på "gulvbelegg-fronten" siden vi bygde huset og måtte velge badegulv.

Gulvbelegg forbinder jeg med gamle bad, men det har nok skjedd mye nytt.

Mamzen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 19:22   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neste gang skal jeg ha sånn flis-look-alike, men nå har vi fliser. Jeg trodde jeg hadde støv på hjernen, men jeg har aldri hatt noen problemer med rengjøring. Fugene er grå. Sikkert ikke rene, men det syns ikke. Her tørker vi bare over flisene med en fuktig Enjo-klut en gang i uka.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 19:37   #14
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Ja de har mange fine gulvbelegg, det er ikke noe problem i det hele tatt! blant annet flis look a like, de er veldig fine ..

Men hva ville dere som vil ha belegg valgt på veggene`? sånne plater, eller tapet?

Gammel 18-05-09, 19:42   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ha Jotun sitt våtromssystem på veggene. Glatte, malte vegger.

Gammel 18-05-09, 20:32   #16
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Belegg er det værste jeg vet. Skikkelig glissent. Helt klart fliser som er finest på bad.

Gammel 19-05-09, 11:31   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er helt genialt på badegulv!
Noen venner laget nytt bad for noen år siden, og ville ikke ha flis fordi de da måtte legge varmekabel(fordyrende). De valgte et gulvbelegg(ikke "flisemønstret") og la enkle hvite fliser på veggen. Badet er lekkert og delikat, belegget på gulvet er med på å gi badet en luksusfølelse.
Dersom du velger et belegg slipper du også å legge membran, da belegget(dersom det legges av fagmann)også fungerer som membran.

Gammel 19-05-09, 11:33   #18
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner også til et bad(veldig godt)hvor denne type belegg ble lagt for 16 år siden, pga rullestolbruk, og gulvet er fremdeles tett og like pent!

Gammel 19-05-09, 11:58   #19
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her blir vi ikke enige. Jeg vil ha belegg på gulvet og mannen vil ha flis. Jeg ønsker ikke flis av de grunner som nevnt tidligere i tråden.
Hører flere si at de som legger belegg ikke har råd til flis og dermed et annenrangs bad. Jeje, dem om det. Jeg synes belegg er like bra, om ikke bedre.

Gammel 19-05-09, 16:14   #20
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Ja driter jeg iallfall i! Om jeg bygger et nytt stort hus, og de rakker ned på at jeg har belegg på badet - da altså

Jeg kunne tenkt meg belegg i hele huset jeg egentlig. Men mannen er ikke enig da, arbeider med å få han over på belegg fronten på badet også......

Det er mange fine belegg, så det er ittno problem iallfall

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.