|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Bæretøy til 4 mnd. gammel stor guttVi har en babybjørn bæresele. Den er som den er med de begrensningene den har, jeg har lyst på noe hvor jeg bærer bedre og han sitter riktigere. Den skal brukes til bæring ute i marka (og litt i byen), og når han blir stor nok vil jeg bære han på ryggen. Jeg har søkt og lest og blir egentlig bare mer og mer forvirret over alle disse typene. Dere som har prøvd flere, hvilken synes dere fungerer best?
|
|
|
#2 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæretøy til 4 mnd gammel stor guttVi har brukt sjal. Jeg klarer ikke å få henne på ryggen med den, men det går an. Skal snart få søkt pånettet for å finne ut hvordan. Vi er fornøyde med sjalet. Kjøpt på www.krusedull.no
|
|
|
#3 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Bæretøy til 4 mnd gammel stor guttJeg har ergo og er fornøyd med den, men skulle jeg valgt igjen hadde det blitt en beco siden den har litt større panel.
|
|
|
#4 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Bæretøy til 4 mnd gammel stor guttSjal krever at du vil lære deg å bruke det. Han begynner å bli stor til elastisk sjal, så et vevd sjal vil du ha utbytte av lenger. Vevde sjal krever at du kan knyte det, altså at du må ta deg tid til å lære det. Når du kan det har du et veldig godt bæretøy.
|
|
|
|
#5 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Bæretøy til 4 mnd gammel stor guttjeg trives best med vevd sjal.
|
|
|
#6 |
|
Tøff
|
Sv: Bæretøy til 4 mnd. gammel stor gutt:minikupping av tråd:
|
|
|
#7 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Bæretøy til 4 mnd. gammel stor gutt
Ingen problem. Du kan bære helt små babyer på ryggen, så lenge de har god støtte. Etterhvert som de holder hodet og ryggen mer selv kan du bruke mindre støtte.
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Bæretøy til 4 mnd. gammel stor guttJa... jeg ser mange skryter av ergo-selen. Den er det vel ikke noe sted jeg kan få prøvd tror jeg. Vi skal i hvertfall ta oss en tur ned på krusedull og prøve det de har der tror jeg... så får vi se.
|
|
|
#9 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæretøy til 4 mnd. gammel stor guttVi begynte å bære A i Patapum på ryggen, da han var bortimot 6 mnd.
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bæretøy til 4 mnd. gammel stor guttJeg har prøvd en del, men synes de har forskjellige bruksområder.
|
|
|
|
#11 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæretøy til 4 mnd. gammel stor guttDa lillegutt var ca 3-4 mnd begynte jeg å buke sjal. Det fungerte kjempefint da. Men nå er han syv mnd, og har den siste mnd brukt ergo. Den er genial synes jeg.
|
|
|
#12 |
|
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæretøy til 4 mnd. gammel stor guttLille er snart 10 måneder, og vi har båret ham hele tiden. Vi har elastisk sjal, vevd sjal, 5 meitaier (
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Jeg har vært på krusedull og testa meitai og manduca idag, men gikk ut uten å greie å bestemme meg
|
|
|
#14 |
|
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæretøy til 4 mnd. gammel stor guttVi bærer foreløpig i sjal på noe lengre turer og lommeslynge til korte turer/inne i huset. Jeg tenker at en ergo blir neste investering av bæredingser her i huset. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Haha, jeg skjønner det godt, og resultatet er at her i huset finnes det mye bæretøy. Til gjengjeld har jeg ikke det minste snev av vogngalskap.
Jeg har bare prøvd Manduca, men her og her er et par tråder fra Tett inntil om Ergo vs Manduca.
Well-behaved women rarely make history. 2008 2011 2014 Sist redigert av Verdande : 19-05-09 kl 21:08. Årsak: Rettet linker. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
Sv: Bæretøy til 4 mnd. gammel stor guttBabybjørn? (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæretøy til 4 mnd. gammel stor guttJeg synes Ergoen er så kort i panelet, så jeg er ikke noe særlig fornøyd med den. Av formsydde liker jeg Beco best, men meitai er suverent best av bæreseler. Til større barn bør en meitai ha godt polstrede skulderstropper og midjestropp.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæretøy til 4 mnd. gammel stor guttJeg liker Meitai best, bedre enn ergo. Ellers brukte jeg mye en hoftesele når jeg bare skulle korte turer eller på reise. |
|
|
|
![]() |
|
|