|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva slags plante?Stueplante, med lange stilker med blader på rekke og rad på begge sider. Bladene er mørkegrønne, blanke og sitter veldig som perler på en snor langs stilkene. Nede ved roten/i potten har planten klumper, altså store knoller eller noe i jorda. Hvis ingen har noe glupt forslag så skal jeg ta et bilde når jeg kommer hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hva slags plante?Men så - hva gjør man med den? Den er ganske stygg, har hatt den i mange år. Kunne tenke meg å plante den om og kaste mye, men hvordan tåler den sånt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hva slags plante?Du kan sikkert prøve å ta bort hele stilker som er visne/stygge. Min er ganske ny og fin, men den har allerede fått to nye skudd, uten at jeg har løftet en finger.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags plante?Denne blir også kalt for skyggeplante, og er alle studenters drøm. Min har i alle fall overlevd de mest utrolige påkjenninger. |
![]() |
![]() |
#11 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hva slags plante?Men tror dere den tåler deling og omplanting? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags plante?Har ingen erfaring med deling, men ingen planter tar vel skade av ny/mer jord. |
![]() |
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags plante?Jeg har tre stykker av denne. Eneste som trives virkelig bra her hos oss (når det gjelder øvrige forsøk er det vanskelig å si om det er huset eller stellerne det er noe galt med).
![]() |
|
|