|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?Jeg har et som ligner veldig, det fungerer bra. Noe bestemt du lurer på?
![]() |
#3 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?
Tja, jeg lurer på om det er stødig og om det tåler vær og vind uten å bli stygt med én gang. Det står at det skal oljes. Vil det eventuelt kunne males hvis det blir veldig stygt? :grønn:
![]() |
#5 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?Aha, det kan jeg jo ikke svare på siden jeg ikke har det samme bordet. Svarer på ting du ikke spør om.
![]() |
#6 |
Permakulturell
|
![]() Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?Jeg har et sånt. Det er lett som en plett å ta av klaffene og jeg er veldig fornøyd med det. Men jeg vil absolutt anbefale å olje bord og klaffer. Vi har på voksduk. :ikke oljet:
![]() |
#7 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?Takk for svar, Eia!
![]() |
#9 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?Vi har bordet og er veldig fornøyde med det. Ikke minst fordi det er mulig å dekke til mange når begge klaffene er på. Klaffene er enkle å ta av og på. Som alle trebord holder det seg best om det får olje innimellom. Det er en stund siden sist
![]() |
#10 |
Erfaren nok
|
Hehe, vi og.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?Vi har et fra Jysk, tror jeg det er, som ligner. Vi har oljet det, men det ser likevel helt skrekkelig ut på bordplaten.
![]() |
#13 |
Permakulturell
|
Har du voksduk på, øker alternativene betraktelig.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?LilleT - trebord er alltid litt slitsomt. De blir som regel værbitte og ikke helt pene med tiden om man ikke oljer og eventuelt sliper. Og man må helst olje to ganger per år, i slutten og i begynnelsen av sommeren. Men det har sin sjarm også når det ser slitt ut, syns jeg. Vi har trebord på hytten og de tar vi inn når vi ikke er der og da klarer de seg så mye bedre, de får ikke regn på seg og vi slipper å olje. Trebord bør helst oppbevares inne på vinteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: IKEA Nordanö utebord. Noen som har?
Det er noe av problemet vårt her. Vi har ikke innendørs lagringsplass til bordet på vinterstid. Det må stå ute innpakket i presenning. Inntil nå har vi hatt sånne gamle standard plastmøbler. Det er sikkert denslags som holder seg best utendørs? Jeg finner ingen gode alternativer til tre. jeg er ikke så glad i rotting eller glassplate-bord.
![]() |
#18 |
Hertuginne
|
![]() Sv: IKEA Nordanö utebord. Noen som har?Vi har det fra IKEA og vårt har holdt seg veldig fint, takket være svigerfar som sørget for å olje det.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: IKEA Nordanö utebord. Noen som har?Vi oljer, oppbevarer det innendørs på vinteren og behandler det på alle måter prima. Og så våger det likevel å bli stygt.
![]() |
|
|