|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bør narkotika avkriminaliseres?Cato Institute har kommet med en rapport om effekter av avkriminalisering av narkotika i Portugal, se her. Rapporten tror jeg du kan se her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Bør narkotika avkriminaliseres?Jeg er iallefall helt sikker på at det ikke hjelper de tyngste misbrukerne det minste at de får dom på dom for narkotikabesittelse og narkotikahandel. Om avkriminalisering er noen løsning vet jeg for lite til å mene så mye om, men det hjelper iallefall ingenting å jage misbrukere fra det ene stedet til det andre og diverse andre tiltak som ikke er menneskeheten verdig. Oslo-politiets varslede aksjoner i sommer er noe jeg ser på med stor skepsis og jeg tror ikke det finnes snev av løsning på problematikken i den fremgangsmåten de nå velger.
![]() |
#3 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bør narkotika avkriminaliseres?Narkotikshandel/bruk trur eg må vere eitt av dei mest kompliserte samfunnsproblema å meine noko om. Eg trur ikkje kriminalisering hjelp, men ikkje pokker om eg vil tillate at poden sniffar ei stripe eller tek seg ein joint heller ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør narkotika avkriminaliseres?Jeg har ikke tro på å straffe brukerne, de tyngste, men heller bruke mer ressurser på å ta bakmenn, de som selger og importerer samt nettverket bak.
![]() |
#5 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Bør narkotika avkriminaliseres?Det jeg ikke har klart å lese meg fram til hittil, er om dekriminaliseringen er fulgt opp av for eksempel bedre behandlingtilbud, holdningskampanjer o.l. Det ville kunne påvirke resultatet. Behandlingstilbudet er en sørgelig affære i Norge, og vi skjemmes da også av en foruroligende høy dødsrate hos tunge misbrukere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|