|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
med mange baller i lufta
|
![]() Hva slags solskjerming/"gardiner" skal vi ha?Vi bygger nytt hus, og nærmer oss snart innflytting. Vi har store vindusflater (kvadratiske), som trenger solskjerming. Jeg er ikke gira på utvendige persienner, selv om det kanskje er den beste solskjermingen?
![]() |
#2 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Hva slags solskjerming/"gardiner" skal vi ha?Har sett litt her inne:
![]() |
#3 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hva slags solskjerming/"gardiner" skal vi ha?I min verden er lameller det fineste til en moderne bolig med store vinduer.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags solskjerming/"gardiner" skal vi ha?Jeg liker lameller. Ellers er det flere leverandører av solbriller til huset (transparente, utvendige rullegardiner). Noen kaller det "screen".
![]() |
#5 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Hva slags solskjerming/"gardiner" skal vi ha?Solbriller til huset?
![]() |
#6 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Hva slags solskjerming/"gardiner" skal vi ha?Facetten fra Kirsch er nyyydelig
![]() |
#7 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Hva slags solskjerming/"gardiner" skal vi ha?Takk Camomilla, har du bilder å vise?
![]() |
#8 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Hva slags solskjerming/"gardiner" skal vi ha?Jeg hadde slike store vinduer der jeg bodde sist. Der hadde jeg persienner montert inne i vinduskarmen. Ingen gardiner. Jeg fikk vist karmene og hadde solbeskyttelse tilgjengelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hva slags solskjerming/"gardiner" skal vi ha?Man ser oftere screen på industribygg, men det er altså utvendige rullegardiner som man kan se gjennom (man ser bedre gjennom fra innsiden enn fra utsiden) - ergo solbriller. De er veldig effektive i å redusere soloppvarming.
![]() |
#10 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva slags solskjerming/"gardiner" skal vi ha?Jeg synes lameller er superfint, men jeg tror nok kanskje mannen din har et poeng med solskjermingen. Det er nok kanskje ikke det mest effektive sånn sett.
![]() |
#11 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Hva slags solskjerming/"gardiner" skal vi ha?Veronal: Sånn ja! Bedre enn utvendige persienner iallefall
![]() |
#12 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Hva slags solskjerming/"gardiner" skal vi ha?Jeg ville ha hatt lameller eller persienner (som jo finnes i masse ulike farger og utførelser), evt utvendig persienner som definitivt skjermer for sol best. Vi har både lameller og persienner, og lamellene er nok litt "bølgete" her og der etter at vår sønn har "lekt" med dem |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Hva slags solskjerming/"gardiner" skal vi ha?
Jeg synes ikke karmene er et problem når det gjelder lameller og gardiner - de festes inni karmen (det er jo uansett finest spør du meg) og kan flyttes så langt ut fra vinduet som en ønsker når en monterer dem. Er mer skep på plissegardiner på så brede karmer, men det går sikkert helt fint det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|