|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Lavkarbo-frokostJeg sliter litt med lavkarbo-frokoster.
Noen som har forslag på hva jeg kan spise? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lavkarbo-frokostEggerøre. Spekeskinke, røkt laks eller avocado til.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Lavkarbo-frokostJeg er veldig glad i disse, og de smaker ikke vanlig omelett. Jeg liker egentlig ikke omeletter så godt, men disse er farlig gode. En slik, og jeg er mett (men jeg har jo såvidt magesekk da, kan tenke meg "normale" folk spiser hvertfall 2 stk). De er best kalde, faktisk.
![]() |
#5 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Lavkarbo-frokostJeg spiser (ja spiser
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Lavkarbo-frokostJeg lager frokostpannekaker av egg, CC, vaniljeekstrakt, smeltet smør, litt proteinpulver, kardemomme og litt splenda. Serveres med rømme/vaniljekesam og bær. |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Lavkarbo-frokostIset, hva er Udos? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Lavkarbo-frokost
Åjaa de er gode! Jeg har ikke kardemomme og proteinpulver i da, men de er helt supre. Og ikke Splenda, men litt Sukrin. Lager dem som lapper, for jeg synes de er litt vonde å snu om jeg lager en stor/to litt mindre pannekaker. Begge ungene elsker dem! De og Mock Danish med masse blåbær i røra, håhåhå det er godt. Mock Danish ligger det oppskrift på i lavkarbo-oppskriftstråden her inne. Knallgodt med smør på!
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Enig med deg i at fete frokoster ikke alltid er det mest fristende, spesielt ikke i varmen. De små omelettene er geniale sånn sett, man lager flere om gangen og oppbevarer dem i en pose/boks i kjøleskapet og kan spise dem kalde eller varme, som man vil. Og de FINNES ikke kvalmende, slik vanlig omelett kan bli.
![]() |
#11 |
Live and let live
|
![]() Sv: Lavkarbo-frokostGrove knekkebrød med reker og majones, med steken fra gårsdagens middag, med skinke og ost, med kokt egg og påleggg.
![]() |
#12 |
seru
|
![]() Sv: Lavkarbo-frokostMüsli |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Lavkarbo-frokostÅhhh så flott, nå fikk jeg litt inspirasjon. Tusen takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Live and let live
|
Store havregryn har lavest GI. Og havregrøt er ganske ok dersom du tilsetter proteiner av noe slag som jeg foreslo. Poden (liker ikke CC, så det bruker vi ikke i grøten hans, men det er ganske greit å ha i) spiser grøt med raspet valnøtter, olivenolje og eggeplomme i. (Vi rasper nøttene mens grøten koker (2dl store havregryn og 1 dl helmelk), så har vi en ss eller to med olivenolje på nøttene (med en liten dæsj med kanel på oljen), og når grøten er ferdig tar jeg en eggeplomme i og rører rundt, tar den av platen, og så heller jeg det på nøttene, rører rundt, har kanel på og serverer.
![]() |
#15 |
|
Det høres ut som noe for meg! Jeg foretrekker å gjøre grøten på vann og ha kald melk på etterpå, men det kan jo ikke spille noen rolle. Store havregryn kan jeg gjerne bruke og jeg pleier alltid å kjøpe det som tar lengst tid å koke (ris, pasta etc som resten av familien spiser pga av GI) så det blir vel alltid i regel store havregryn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Lavkarbo-frokostMange fine tips her!
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Lavkarbo-frokostCC og bær |
![]() |
![]() |
|
|