|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Dersom vi skaffer oss katt ...... hvordan gjør vi det da på ferie i juli Camping i sverige, tar vi den med? Må noen passe den? Den er 5 uker nå og de vil gi bort ved 9 uker alder, men er ikke det litt tidlig? Mente jeg hørte 12 uker hos noen? Når kan de vennes på å være ute? Hva med når vi drar 3 uker til USA på nyåret, må noen passe den da eller er den gammel nok til å være ute da og at noen kommer og setter frem mat til den?
![]() |
#2 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt...De skal ikke taes bort fra mamman før de er 12 uker gamle.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt...Det er 12 uker som er anbefalt ja. Og når det gjelder reisen på nyåret så vil jeg sterkt anbefale at dere får noen til å passe den. Jeg synes ikke at en ungkatt skal være ute i tre uker midt på vinteren. |
![]() |
![]() |
#5 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt...Har man skaffer seg dyr så må man også ta ansvar for de når man selv er på ferie, enten om man tar de med seg eller ordner kattevakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt ...Bør ikke gis bort fra mammaen sin før tidligst 12 uker. Personlig ville jeg valgt en jentepus
![]() |
#7 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt...ja, det er dette med ferier som stopper oss nå. Vi har sbakket litt om kattedør, er det noen som har erfaringer rundt det?
![]() |
#8 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt ...Kattepensjonat er en fin ting, man kan sette katten på, når man skal bort over lengre tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt ...12 uker ja, 9 uker er altfor tidlig! Og jeg hadde ikke engang vurdert å skaffe meg en katt om jeg skulle på ferie i nærmeste fremtid, det er en stor omveltning for en katt å plutselig komme et annet sted der ikke moren er, en ny familie og slikt, og jeg hadde ikke reist fra katten på noen måneder da. *hønemor*
![]() |
#10 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt...
Vi har kattedør. Det var nok å vise katten døra en gang, så forsto den vitsen. Men vi hadde en voksen katt da. Vi satte frem tørrfor og vann, mens noen snille naboer ga den middag mår vi var bortreist.
![]() |
#11 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt...Her passer familie/naboer/venner katter og fisker når vi er på ferie. 12 uker er ideelt, 10 er det absolutte minimun når det gjelder alder på kattunger. Jo eldre jo bedre sosialisert og trygg.
![]() |
#12 |
Tøff
|
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt ...Vår katt har alltid vært med oss bort når vi er på ferie, vi har bare passet på å dra steder hun kan være med oss. Jeg hadde aldri i verden reist fra en katt med avtale om at naboen mater i noe mer enn noen få dager. Jeg plages av at frøkna vår nå trives bedre hjemme i tre dager fremfor å være med oss til min mor som bor halvannen time unna.
![]() |
#13 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt ...Vi fikk katt for første gang, (vant med puser hjemmefra) i fjor sommer, når vi var ferdig med ferieturen. Vi fikk den når den var 8 uker. Eieren hadde hatt to katter, begge hadde fått kattunger bare med noen ukers mellomrom. Kattemoren til det andre kullet ble påkjørt og drept da hennes barn var bare noen få uker, og han måte gi de melk på flaske. På grunn alt arbeidet han hadde med kattene, ga han dem bort litt unge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt ...Min personlige mening er at om en vet at en er ofte og lenge borte, så skal en tenke seg om opp til flere ganger før en tar til seg dyr.
![]() |
#15 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt ...Jeg tror ikke jeg villet skaffet meg katt rett før jeg skulle dra på ferie. Syns også at en katt bør være tolv uker gammel, før den gies bort.
![]() |
#16 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt ...Katten bør som nevnt være 12 uker så jeg ville hørt med de nåværende eierene om katten kan få være hos sin mor til den er gammel nok, det er tross alt bare snakk om 3 uker ekstra. Har de først valgt å la katten sin få kattunger så er det det minste de kan gjøre synes jeg. Om du hører med de skal du ikke se bort i fra at de synes det er greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tøff
|
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt ...
Hvorfor ville du selv aldri vurdert å ha katten på et pensjonat? Det er en selvfølge at man sjekker hvor godt pensjonatet er, og jeg brukte mye tid på research av forskjellige steder før jeg satte bort min egen katt et slikt sted, men har man gjort det kan jeg ikke se noen hindringer for å gjøre dette.
![]() |
#18 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt ...
Nei, det er vel egentlig mest for at jeg vet at kattene ville vært veldig urolige i fremmede omgivelser, spesielt en av de, men også fordi at jeg synes å ha så knapt med plass over lengre tid ikke er noe særlig for dem. Da har de det mye bedre her hjemme hvor de trives og er trygge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
maler
|
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt ...Kattepensjonater kan være en god løsning. Eller en dårlig løsning, det kommer an på stedet. Men en katt må slippe å være uten tilsyn i ukevis. Den trenger tilsyn og sosial kontakt. Naboer som kommer innom kan kanskje være en løsning? Jeg hadde heller hatt katten innendørs med tilsyn fra naboer daglig enn å ha den gående fritt ute.
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Dersom vi skaffer oss katt ...Men sender man en liten kattunge man nettopp har fått på pensjonat eller reiser fra den? Det hadde jeg aldri ALDRI gjort. Katten er helt ny i familien, har nettopp mistet moren og er utrygg. Det å reise fra den da er galskap i mine øyne.
![]() |
|
|