|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() "Dele" opp familien når man flyrJeg grøsser når jeg leser denne historien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: "Dele" opp familien når man flyrJeg kan skjønne at man gjør det dersom barna ikke skal fly og begge foreldrene flyr at de tar hvert sitt fly, sånn at dersom noe skjer så mister ikke barna begge foreldrene.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: "Dele" opp familien når man flyrVi deler oss ikke, nei, og har vel aldri tenkt tanken at vi skulle gjøre det heller. Jeg har ikke noe snev av flyskrekk, og da virker det bare merkelig å skulle gjøre det. Det er, som du sier, Lisa, så mye annet man gjør som er risikabelt, og skulle man tenke på den måten hele tiden, kunne man jo egentlig ikke gjøre stort sammen.
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: "Dele" opp familien når man flyrJeg tenker også at det er bedre at vi dør sammen, hvis noe så usannsynlig skulle skje. Det er et lite poeng hvis det er bare foreldrene som reiser alene, men foreløpig har vi ikke vurdert det.
![]() |
#5 |
trenger lading
|
![]() Sv: "Dele" opp familien når man flyrHar ikke hørt om mange her som gjør slikt nei (kongen og kronprinsen mener jeg å ha hørt aldri resier på samme fly...).
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: "Dele" opp familien når man flyrVi flyr alle i samme fly og kommer til å fortsette med det. |
![]() |
![]() |
#9 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: "Dele" opp familien når man flyrDet er ingen festlig tanke akkurat, og faktisk årsaken til at jeg er dritnervøs og engstelig nå i forkant av at mannen og jeg skal alene på tur til Praha førstkommende torsdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: "Dele" opp familien når man flyr
Enig. Statistikken tilsier jo at det er mye farligere å kjøre bil enn å fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
anglofil
"Nytten" er jo, som i dette tilfelle, at ikke hele familien blir utslettet men "halve" **høres pent ut |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig!
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: "Dele" opp familien når man flyrVi deler ikke opp familien på flyturer - ei heller på bilturer eller båtturer. Sannsyneligheten for at noe skal skje er vel større der.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
Eller bo i samme hus, sånn med tanke på brann.
![]() |
#15 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: "Dele" opp familien når man flyrAlle i samme fly! Dersom dette skal organiseres hver gang, vil jeg oftere enn ellers måtte dvele ved fæle ting som kan skje, og jeg har det bedre uten det. Hva sier man til barna? En ulykke vil være forferdelig uansett. Og så har man jo den rasjonelle siden (bil til flyplassen osv.). Nei, det skaper bare unødvendig mye triste tanker.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Dele" opp familien når man flyrJeg ville aldri delt opp familien på den måten, skal noe skje er det like greit at det skjer oss alle. Jeg kan se poenget hvis bare foreldrene skal fly, mens barna er hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Jeg tenker på akkurat samme måten som Skilpadda. Vi deler oss aldri bevisst av pga. av muligheten for at noe skal skje når vi skal fly. Da må det være av andre praktiske årsaker i tilfelle. Det er jo mye farligere å kjøre bil, både sammen og hver for seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
kamerat
|
![]() Sv: "Dele" opp familien når man flyrDet vurderer vi ikke et øyeblikk, nei. Sjansen for at mor og fars kvalitetssamtaler på aleneflyturer bestyrker forholdet, er såpass mye større enn for at flyet ramler ned, at vi lar det stå til med lett hjerte, gitt. Ja, og vi flyr samlet når alle fire er på tur også, selvsagt.
![]() |
#19 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Dele" opp familien når man flyrVi flyr sammen. Jeg er langt mer engstelig for bilulykker enn for flyulykker, men vi kjører i samme bil også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Textrovert
|
![]() Sv: "Dele" opp familien når man flyrNei, vi deler oss ikke. Jeg klarer ikke å leve med en slike katastrofetankegang. For hvem skal reise sammen? Hvem skal reise med hvilket av barna? Og ikke kjører vi med forskjellige fly når vi reiser alene, heller. I så fall kunne vi ikke kjørt bil sammen heller. Jeg er mye mer redd for bilulykker enn flyulykker.
![]() |
|
|