|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfallDette er selvfølgelig en veldig trist sak uansett hva som ligger bak, og jeg blir matt av Dagbladets evne til å slå opp og sitere selvfølgeligheter.
Og fra inne i artikkelen:
Naturlig nok sier jeg bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfallja, det der så jeg også. Jeg liker ikke at de synser og mener så mye om saken før man faktisk har fått svar. Høyst sannsynlig så er dette dødsfall av ganske tragiske omstendigheter. Om det så er felles selvmord eller selvmord og drap.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfallSer ut som et sjalusidrap og et selvmord i et par drinker dette |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfallI går leste jeg i en eller annen nettavis at familien hadde et sterkt ønske om at mediene ikke skulle gå ut med navn. Og hva gjør Dagbladet? Digert bilde og fullt navn i dag, samt historier om sjalusi fortalt av en "venn". |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall
Dagbladet tok hensyn til det i går. Da sladdet de bildet, og skrev nederst i artikkelen at familien ikke ønsket at mediene skulle gå ut med navn. Men det var jo i går.
![]() |
#7 |
Har tro på forbedring
|
Forøvrig navnga lokalavis vår mannen allerede i går. Han er jo to Trønder.
![]() |
#8 |
sukk
Jepp. I dag må man selge litt flere aviser. Eller "opplyse folket", som de sikkert mener at de gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.dagbladet.no/2009/06/04/n...nriks/6567659/
![]() |
#10 |
sukk
Det der hørte jeg faktisk av en trønder-bekjent. Hm.
Et veldig kortvarig blaff. I dag sitt vanlige usjarmerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfallDagbladet var da en av de få som faktisk ikke navnga den døde i begynnelsen.
![]() |
#12 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfallAv og til lurer jeg på om enkelte journalister har fått utdannelsen sin på postordre. Det er en blanding av håpløse selvfølgeligheter og en rekke forsøk på å fortelle mest mulig om en person uten å navngi den.
![]() |
#13 |
Epikur
|
De aller fleste journalister jeg kjenner er halvstuderte røvere som hoppet av studiene da "karrieren" i studentavisen ga sommerjobb i en eller annen avis og pengene ble så gode at de ble værende. Eller de er ustuderte røvere som begynte i lokalavisen som 15-åringer og har jobbet seg opp til VG, sidelengs til Se & Hør og ned igjen til lokalavis som redaktør eller noe.
![]() |
|
|