Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva skal du lese i sommer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-09, 15:27   #1
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva skal du lese i sommer?

Jeg trenger inspirasjon.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 15:29   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Jeg har kjøpt Twilight-serien. 4 bøker. Rett og slett fordi det er begrenset med utvalg her på øya, så jeg håper de er bra.

Gammel 12-06-09, 23:49   #3
alice
Newbie

alice sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
alice har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har lest hele Twilight-serien, og likte den veldig godt!!

I sommer bør jeg lese en del skolerelatert, men håper å få tid til litt annet også. Tar imot inspirasjon herfra!

alice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 08:51   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Pensum, Stieg Larsson trilogien, Snømannen av Jo Nesbø blant annet.

Gammel 13-06-09, 20:31   #5
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I skal-snart-lese-hylla ligger Menneske uten hund (Nesser), The secret life of a slummy mummy og Springfart ved fjorden (Sagen). Lett blanding.

Gammel 13-06-09, 20:33   #6
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser ut til at det blir P.D. James: "Fyret" på meg i sommer. Må bare lese ferdig "FrP-koden" først.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 21:18   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder på med Song for Eirabu av Kristine Tofte. Jeg liker det jeg leser.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 21:19   #8
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lyst til å lese den siste til Helene Uri, og så har jeg litt krimabstinens, så det blir vel en krim også, muligens Mo Hayder: The Treatment.

Gammel 13-06-09, 21:21   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Abonnerer på denne.

Aner virkelig ikke hva jeg skal lese, men en venninne av meg anbefaler krimbøkene av Camilla Läckberg, så kanskje jeg skal begynne på de.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 21:26   #10
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

The Bone People, Alle mine kjære, Naked Lunch og The Poisonwood Bible står på vent.
Og sikkert litt Harry Potter før filmen kommer.

Jeg behøver mer krim som fenger.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 21:55   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg vurderer Håkan Nesser etter tips i annen tråd, men tar også i mot tips om annen krim

(har lest Jo Nesbø, Camilla Läckberg, Wallander-bøkene, Knut Faldbakkens bøker om Jonfinn Valmann, Stieg Larsson)

Har også lest en bok av Unni Lindell, men det frister ikke til å lese flere.

Har litt lyst til å lese Varg-Veum-bøkene, bør jeg det?

Gammel 13-06-09, 22:00   #12
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Har litt lyst til å lese Varg-Veum-bøkene, bør jeg det?

Ja, du bør! Varg Veum-bøkene er fremdeles det beste som er skrevet av norsk krim, vil jeg si.

Gammel 13-06-09, 22:02   #13
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Hadde eg berre kommen til i kassane med bøker nede i kjellaren så hadde eg hatt masse lesestoff. Har lyst til å lesa den steinalder serien igjen ( Jordens barn ) Harry Potter bøkene hadde og vert gøy å lesa på nytt. Og Staalesen sin triologi frå Bergen.

Men så var det dette med å komma til og finna dei der nede

Gammel 13-06-09, 22:27   #14
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det blir nok en del pensum på meg i sommer. I tillegg har jeg planlagt den siste boka til Stieg Larsson og Amal Adens Se oss. Akkurat nå holder jeg på med The Brass Verdict av Michael Connelly.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 22:34   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ikke lese pensum!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 22:38   #16
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et par Clive Cussler krimbøker som venter. Ellers skal jeg sjekke ut litt fra den andre tråden min om krim. Jeg er klar for å prøve noe nytt. Men det må være krim....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 22:40   #17
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Åhh Clive Cussler. Der skulle eg og ha fått rota fram nokre bøker. Grrrr.

Gammel 13-06-09, 22:43   #18
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Digger Clive Cussler og Dirk Pitt!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 22:44   #19
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Såg eine filmen om igjen her ein kveld og neste dag klarte eg å rota fram eine boka hans. Koser meg med bøkene hans. Og Wilbur Smith sine. Dei skriver frå to forskjellige epoker, men på ein måte litt likt.

Gammel 13-06-09, 22:47   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Abonnerer på denne.
Veum bør leses! Heldig hvis man ikke har lest dem, jeg liker dem veldig godt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.