|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Bitteliten espressokanne - brukerhjelp søkesJeg har en sånn sølvfarget sak med plass til et par kopper. Du vet, sånn åttekantet liten sak med vannbeholder under filteret. Jeg husker ikke lenger hvordan jeg skal bruke den, og med hva slags kaffe? Jeg hadde bare filtermalt i hus, og klemte kaffen litt ned i filteret før jeg satte den på platen. Da det kokte tok jeg den av platen. Var det riktig? Jeg tror jeg tygget litt grut, er kanskje filtermalt ikke så lurt å bruke i den?
![]() |
#2 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bitteliten espressokanne - brukerhjelp søkesJo, det burde vel gå fint med filtermalt, er ikke espressokaffe malt enda finere?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bitteliten espressokanne - brukerhjelp søkesJeg bruker espressomalt og lar den koke litt, slik at alt vannet :magisk: blir til kaffe i det øverste kammeret
![]() |
#4 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Bitteliten espressokanne - brukerhjelp søkesFiltermalt er nok litt for grovt, ja. Espressomalt er bra. Så må du prøve deg litt frem hvor mye du skal pakke kaffen i filteret. Kaffen som kommer opp, skal komme jevnt og ha et lite lag brun crema (fint skum) på toppen.
![]() |
#5 |
-
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bitteliten espressokanne - brukerhjelp søkesEspressomalt er nok nødvendig for å få god sterk kaffe av denne. Det blir nok for lite kontakt mellom dampen og kaffen med grovmalt kaffe. Hvis du fikk mye grut i toppen kan det kanskje tyde på at du mangler et metallfilter over kaffen? Jeg har ikke brukt en slik på årevis. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|