Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Langweekend i september

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 14:04   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Langweekend i september

Jeg og søsteren min skal reise bort en langweekend i september, men vi vet ikke helt hvor. Formålet er å treffes og gjøre noe hyggelig sammen. Så jeg ser etter litt tips hvor vi bør dra. Hvor ville du ha dratt? Og hvorfor?

Gammel 15-06-09, 14:06   #2
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langweekend i september

København. Herlig, koselig by.

Gammel 15-06-09, 14:07   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er både kjapt og billig og reise til Praha fra en flyplass nær deg, og jeg for min del synes Praha er en av verdens nydeligste byer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 14:08   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

København. Herlig, koselig by.

Definitivt et godt alternativ, ja.

Jeg ville satset på et sted med direkteforbindelse, siden det "bare" er langhelg.

Gammel 15-06-09, 14:11   #5
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Praha har eg ikkje vore i men har hørt masse skryt. Skal dit ein gong.
Det er vel kanskje litt billigare der enn i København hvis det har noko å seie.

Gammel 15-06-09, 14:52   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Stockholm bedre en Køben i grunn.. Også ift shopping.
Men begge deler er jo bra. Praha er også en fin by ja. Billig også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 14:54   #7
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips, det er rart med det - av og til trenger man input delux, nå skal jeg skjekke priser.

Gammel 15-06-09, 14:56   #8
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Både Praha og Køben er nydelige langweekend-destinasjoner. Men skulle jeg valgt på øverste hylle, hadde jeg gjerne kommet tilbake til både Lisboa, Paris og Barcelona...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 15:06   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Både Praha og Køben er nydelige langweekend-destinasjoner. Men skulle jeg valgt på øverste hylle, hadde jeg gjerne kommet tilbake til både Lisboa, Paris og Barcelona...

Jeg har vært på langhelg i Lisboa. Én dag reise, to dager ferie, én dag reise. Jeg gjør ikke det igjen, for å si det slik …

Gammel 15-06-09, 15:14   #10
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barcelona.
Deilig september-temperatur, strand og by, massevis av hyggelige tapasbarer, restauranter og shopping.
Perfekt for jentetur.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:39   #11
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har vært på langhelg i Lisboa. Én dag reise, to dager ferie, én dag reise. Jeg gjør ikke det igjen, for å si det slik …

Nei, man bør absolutt ha mer enn en helg å gjøre disse byene på. (Jeg var både i Barca, Lisboa og Paris i over en uke når jeg tenker meg om.) Vi droppet jentetur til disse byene fordi vi bor så krøkkete til at det blir en dags reising i begge ender og velger heller Stockholm i stedet.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 12:32   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg og søsteren min skal reise bort en langweekend i september, men vi vet ikke helt hvor. Formålet er å treffes og gjøre noe hyggelig sammen. Så jeg ser etter litt tips hvor vi bør dra. Hvor ville du ha dratt? Og hvorfor?

Langweekend fra når til når. Noen regner langweekend fra torsdag til søndag andre fra torsdag til mandag.... Anbefalingene er enklere å gi dersom vi vet hvor mange dager dere har til rådighet.
Uten å vite det, vil jeg umiddelbart anbefale Amsterdam og Barcelona

Gammel 17-06-09, 12:34   #13
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Langweekend fra når til når. Noen regner langweekend fra torsdag til søndag andre fra torsdag til mandag....

Er ikke 100% sikker enda. Jeg tenkte egentlig torsdag til søndag. Jeg har skviset litt på ferie i år.

Gammel 17-06-09, 12:37   #14
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal på langweekend i Berlin i september, og håper selvsagt det er å anbefale.

Ellers så anbefaler jeg rutinemessig Amsterdam.

Gammel 17-06-09, 12:39   #15
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Paris! Hvorfor? Vin, cafeer, god mat, bra shopping. Perfekt for langweekend. Deilig og varmt i sept.

Gammel 17-06-09, 12:44   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville dratt til Berlin. Fordi det er så lenge siden jeg var der, og det har skjedd veldig mye i byen siden da - det er en flott by å gå i, masse spennende museer, flott og ny (og nyoppusset) arkitektur, spennende teater (som man får med seg det meste av hvis man kan litt tysk) og variert musikkliv. Godt øl har de også.

Gammel 17-06-09, 13:10   #17
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Berlin eller Praha! Kort flytur, direkteruter, godt øl, DIGGE PØLSER og mye å finne på, men om man bare vil henge er det rimelig kule byer å bare henge i og.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:25   #18
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg skal på langweekend i Berlin i september, og håper selvsagt det er å anbefale.

Ellers så anbefaler jeg rutinemessig Amsterdam.

Jeg og mannen skal også til Berlin i september. Har 5 års bryllupsdag da og gleder meg bare til å gjøre noe sammen - bare oss to.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:32   #19
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Barcelona.
Ellers så er Budapest veldig fin i september.

Gammel 20-06-09, 18:40   #20
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Ettersom jeg akkurat har kommet hjem fra en vellykket tur til Amsterdam så må jeg jo anbefale denne byen på det varmeste. Veldig koselig by med masse å se og gjøre. Skal definetivt tilbake dit en gang ja

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.