Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Når leser dere?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 23:32   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når leser dere?

Jeg ser i "Bøker lest i 2009-tråden" at veldig mange her inne har lest veldig mange bøker i år.

Selv hadde jeg som nyttårsforsett i fjor å bli flinkere til å lese, så jeg lovde meg selv å lese hver dag. Minimum én side om jeg var for sliten eller opptatt til å lese mer. Men selv om jeg leser hver dag, har jeg ikke kommet lenger enn til 11 ferdigleste bøker i år.

Så jeg lurer på: Når leser dere? Og nedprioriterer dere andre ting for å få lest?

Jeg leser litt på senga om kvelden, ca. ti min på bussen om morgen og ellers hvis jeg spiser alene, hvis jeg tar tog eller er i ventemodus. Jeg setter meg sjelden ned hjemme for å lese. Unntaket er hvis det er fint være og jeg kan sitte på verandaen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 23:36   #2
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når leser dere?

Jeg har ikke tid å lese før det blir kveld. Leser på sengen/ i sofakroken på kveldstid (ikke daglig).

Gammel 15-06-09, 23:36   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

På lekeplassen, stranda og hytta. Lese på senga har jeg ikke gjort etter at barna ble født, jeg sovner rett og slett med en gang. Før kunne jeg ligge å lese i timesvis, men det funker ikke lenger.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 23:41   #4
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Jeg har vært sykmeldt med rygg- og bekkenplager. Graviditeten er over, en nydelig liten baby i hus, så nå blir lesing nedprioritert.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 23:42   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser på senga og rekker et par siden før jeg sovner. Nå når det er sommer er jeg flinkere til å gi bæng i husarbeid og heller sitte i solveggen og lese en times tid.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 00:03   #6
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg leser for å slappe av, men også for å få opplevelser jeg ikke får på annen måte og dessuten er det en fin måte å lære på. Det er viktig for meg å lese, hvis jeg ikke klarer å lese er det tegn på at jeg har vært dårlig på å slappe av. Derfor pleier jeg å lese hver dag og når jeg er ordentlig inni handlingen leser jeg i reklamepausen til en film jeg ser, mens jeg lager middag, før jeg sovner og når som helst ellers. Lesing er prioritert i livet mitt og når det går trått prøver jeg å pushe meg framover mot neste bok som ligger på vent. Det gjør mye med lesetempoet at nye, spennende bøker ligger på vent.

Gammel 16-06-09, 00:07   #7
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Leser ofte litt på sengen, i solveggen eller på sofaen. Da går det på bekostning av pc og håndarbeid. Tv ser jeg svært lite på fra før.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 00:11   #8
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nesten hver kveld på sengekanten + ferier.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 00:20   #9
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser på senga. Det går sakte til tider.
Når jeg er på hytta blir det fart på sakene.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 00:53   #10
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser på sengen, et par sider hver kveld før jeg sovner. Da tar "Halvbroren" lang tid.

Gammel 16-06-09, 07:07   #11
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Før barn leste jeg alltid på senga. Nå er jeg så trøtt i det jeg legger hodet på puta at jeg kan bare glemme lesing. (I høyden to sider Se og Hør som jeg kan lese om og om igjen, for jeg husker ikke noe likevel)

Jeg leser på toget. Ca 1/2t hver vei gir ganske mye lesing i løpet av en uke. Det er sjelden jeg leser noe ut over det.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 07:49   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser stort sett på kvelden når barna har lagt seg (er jo bare møl på tv nå!) - og så leser jeg alltid litt i senga før jeg sovner.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 07:52   #13
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så jeg lurer på: Når leser dere? Og nedprioriterer dere andre ting for å få lest?

Jeg leser på senga, (ikke lenge, klarer ikke å holde meg våken) av og til om ettermiddagen/kvelden, på hytta, på reise og på ventesteder underveis, på andre venterom og ellers der hvor jeg finner en åpning. Leser ofte tre bøker på en gang; en ligger på nattbordet, en i stua eller biblioteket og så har jeg mp3-spiller med lydbøker i lomma. For øyeblikket med Lars Monsens Norge på langs.

Jeg har aldri tenkt på om jeg nedprioriterer andre ting pga av lesing. Selvsagt hadde jeg gjort noe annet i den tida hvis jeg ikke hadde lest, men det er ikke så interessant for meg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 08:11   #14
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Lydbok! Les hvor som helst og (nesten) når som helst.
Jeg "leser" når jeg vasker huset, strikker om kvelden etter at Stjernekikkeren er lagt og når vi triller tur og han skal sove.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 08:22   #15
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser nok mest i ferier. Da sluker jeg en bok på et par dager. Ellers i året leser jeg litt på senga, og nå på denne tida av året, ute i solveggen.

Å lese er ca like naturlig som å spise og sove, så jeg føler ikke at jeg prioriterer bort noe når jeg leser.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 08:28   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser på toget og i badekaret.

Gammel 16-06-09, 08:41   #17
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser først og fremst på senga, men også på reise og det har det blitt en del av i år.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 08:41   #18
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

I badekaret, på senga. Legger meg ofte tidlig med bok.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 08:49   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om eg er virkelig oppslukt av ei bok lese eg overalt, til og med på do. Men no er det lenge sidan eg var skikkelig oppslukt så dermed blir det nesten litt "pliktlesing".

Gammel 16-06-09, 08:49   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg har en bok som jeg virkelig har lyst til å lese, leser jeg så fort jeg har en sjanse: Mens jeg spiser (lov ved frokosten, eller hvis jeg er alene), mens jeg føner håret, noen ganger mens jeg rører i maten, mens jeg tar en liten pause i sofaen eller hammocken, og på senga. Blir sjelden mye lesing på senga, da blir jeg ofte trøtt.

Og i ferier: Selvfølgelig mer.

Sist redigert av Filifjonka : 16-06-09 kl 09:08.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.