|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Når leser dere?Jeg ser i "Bøker lest i 2009-tråden" at veldig mange her inne har lest veldig mange bøker i år.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når leser dere?Jeg har ikke tid å lese før det blir kveld. Leser på sengen/ i sofakroken på kveldstid (ikke daglig).
![]() |
#3 |
Teller ned
![]() Sv: Når leser dere?På lekeplassen, stranda og hytta. Lese på senga har jeg ikke gjort etter at barna ble født, jeg sovner rett og slett med en gang. Før kunne jeg ligge å lese i timesvis, men det funker ikke lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når leser dere?Jeg har vært sykmeldt med rygg- og bekkenplager. Graviditeten er over, en nydelig liten baby i hus, så nå blir lesing nedprioritert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når leser dere?Jeg leser for å slappe av, men også for å få opplevelser jeg ikke får på annen måte og dessuten er det en fin måte å lære på. Det er viktig for meg å lese, hvis jeg ikke klarer å lese er det tegn på at jeg har vært dårlig på å slappe av. Derfor pleier jeg å lese hver dag og når jeg er ordentlig inni handlingen leser jeg i reklamepausen til en film jeg ser, mens jeg lager middag, før jeg sovner og når som helst ellers. Lesing er prioritert i livet mitt og når det går trått prøver jeg å pushe meg framover mot neste bok som ligger på vent. Det gjør mye med lesetempoet at nye, spennende bøker ligger på vent.
![]() |
#7 |
![]() Sv: Når leser dere?Leser ofte litt på sengen, i solveggen eller på sofaen. Da går det på bekostning av pc og håndarbeid. Tv ser jeg svært lite på fra før.
![]() |
![]() |
#8 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når leser dere?Nesten hver kveld på sengekanten + ferier.
![]() |
#9 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når leser dere?Jeg leser på senga. Det går sakte til tider.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Når leser dere?Jeg leser på sengen, et par sider hver kveld før jeg sovner. Da tar "Halvbroren" lang tid.
![]() |
#11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når leser dere?Før barn leste jeg alltid på senga. Nå er jeg så trøtt i det jeg legger hodet på puta at jeg kan bare glemme lesing. (I høyden to sider Se og Hør som jeg kan lese om og om igjen, for jeg husker ikke noe likevel) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Når leser dere?Jeg leser stort sett på kvelden når barna har lagt seg (er jo bare møl på tv nå!) - og så leser jeg alltid litt i senga før jeg sovner.
![]() |
#13 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Når leser dere?
Jeg leser på senga, (ikke lenge, klarer ikke å holde meg våken) av og til om ettermiddagen/kvelden, på hytta, på reise og på ventesteder underveis, på andre venterom og ellers der hvor jeg finner en åpning. Leser ofte tre bøker på en gang; en ligger på nattbordet, en i stua eller biblioteket og så har jeg mp3-spiller med lydbøker i lomma. For øyeblikket med Lars Monsens Norge på langs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Når leser dere?Lydbok! Les hvor som helst og (nesten) når som helst.
![]() |
#15 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Når leser dere?Jeg leser nok mest i ferier. Da sluker jeg en bok på et par dager. Ellers i året leser jeg litt på senga, og nå på denne tida av året, ute i solveggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Etylbarbital
![]() Sv: Når leser dere?Jeg leser på toget og i badekaret.
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Når leser dere?Jeg leser først og fremst på senga, men også på reise og det har det blitt en del av i år.
![]() |
#18 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Når leser dere?I badekaret, på senga. Legger meg ofte tidlig med bok.
![]() |
#19 |
Ferdiglada
![]() Sv: Når leser dere?Om eg er virkelig oppslukt av ei bok lese eg overalt, til og med på do. Men no er det lenge sidan eg var skikkelig oppslukt så dermed blir det nesten litt "pliktlesing".
![]() |
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Når leser dere?Hvis jeg har en bok som jeg virkelig har lyst til å lese, leser jeg så fort jeg har en sjanse: Mens jeg spiser (lov ved frokosten, eller hvis jeg er alene), mens jeg føner håret, noen ganger mens jeg rører i maten, mens jeg tar en liten pause i sofaen eller hammocken, og på senga. Blir sjelden mye lesing på senga, da blir jeg ofte trøtt. Sist redigert av Filifjonka : 16-06-09 kl 09:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|