Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvert tredje sexovergrep mot barn begåes av barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 11:24   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvert tredje sexovergrep mot barn begåes av barn

Her er linken til artikkelen i Dagbladet.

Jeg var klar over at en betydelig del av sexovergrep mot barn blir begått av barn, men at det var hvert tredje var et høyt tall spør du meg. (Nå må jeg jo legge til at jeg synes at tallene blir litt vel bastante for meg, i og med at det kan være et anslag)

Det jeg lurer på er, med "busemann" diskusjonen friskt i minne. Vil denne informasjonen gjøre noe i forhold til hvordan dere snakker med barna deres om seksuelle overgrep? For meg personlig vil det ikke gjøre noen forskjell, jeg har valgt å ikke advare barna mot andre mennesker i det hele tatt (hovedsaklig fordi jeg mener at barn - og ofte voksne også - ikke kan bedømme hvem som er overgripere i utgangspunktet).

Gammel 17-06-09, 00:19   #2
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Hvert tredje sexovergrep mot barn begåes av barn

Det er nok ikke så langt unna sannheten det der tror jeg. Dette er saker vi kanskje heldigvis hører lite om. Uten tvil finnes det alt for få behandlingsplasser både for offer og for overgripere når det kommer til mindreårige i begge kategorier.

Tror det viktigste er å holde fokuset på at alle barn råder over egen kropp. Det at det ikke er noen som skal tvinge dem til noe som helst. En bevissthet på at et nei er et nei tror jeg også er viktig. Til sist trygge voksne som barnet tør å komme til dersom det er noe som oppleves utrygt eller som ikke er greit på annen måte.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.