Bilsikringsdilemma
Jeg er pedagogisk leder på en avdeling med 12 1 til 2åringer.
Min avdeling har ikke brukt noe av turpengene sine dette barnehageåret og resten av personalet presser nå på for at vi skal få brukt mye i sommer nå som vi er få barn tilstede.
Barnehagen ligger egentlig langt fra alt. Om vi skal på akvariet blir det 2 mil ca hvor mesteparten er motorvei i 70 og 80. Gårsbesøk og medfører motorvei og ganske lang tur.
Barnehagen har beltestoler ( billige fra obs selvfølgelig) men pleier som oftes å ta rutebuss eller leie inn turbuss. Private biler kan være en mulighet med verken styrer eller eiger er spesielt blid på det fordi de da må betale oss som bruker bilene.
Store dilemmaet mitt er hva jeg skal gjøre. Jeg synes ikke noen av alternativene er gode nok. Jeg ønsker ikke å sette et mai 08 barn i 2 punkt sele i en liten turbuss. Eller rutebuss for den del.
Jeg kunne tenkt meg at foreldrene kom med sine bilseter. Men spørs om vi får mer enn 2 barn i hver bil siden setene tar stor plass og vi ikke kan sette noen av barna i fremsete.
Jeg har mest lyst å bare droppe tur i hele tatt. Selv om det hadde vert gøy for både barn og voksne.
Har jobbet i barnehagen i 3 uker og driver forsatt å bli kjent med både personalet og miljøet i barnehagen så vil egentlig ikke krangle for mye med de.
|