|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Jo NesbøDet nærmer seg ferietid og da sluker jeg bøker.
![]() |
#2 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Jo NesbøDu bør lese de i rekkefølge, for å følge hele Harry's historie.
![]() |
#3 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Jo NesbøFlaggermusmannen er først. Det er også den dårligste, syns jeg, men de er kronologiske, så det er småtteri som går igjen og som kan være greit å vite. Det er vel ikke sånn at man MÅ, men det er nå litt tilbakeblikk osv som ikke kommer til å gi noen mening for deg om du ikke har lest de andre bøkene først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Jo NesbøNei, Flaggermusmannen er første boka....
![]() |
#5 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Jo NesbøTusen takk for svar begge to!
![]() |
#6 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Jo NesbøJa, jeg ble litt irritert og skuffet av den altså, men tenkte at jeg fikk lese Kakerlakkene også, og evt droppe resten etter det om det ikke ble bedre. Nå har jeg lest alle. Den siste (Snømannen) var så intens at jeg måtte ta pustepauser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jo NesbøJeg husker at jeg leste Flaggermusmannen på den tiden den kom ut, og syntes ikke den var noe. Så droppet jeg hele Nesbø, dumme meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Jo NesbøDe to første må leses for Harry Hole-historien sin del, men de er begge ganske dårlig. Fra bok nr 3 og utover er det mye bedre.
![]() |
#9 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jo NesbøJeg syns hele serien er bra, men de to første bøkene er mine favoritter.
![]() |
#11 |
Lovende
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() Sv: Jo NesbøSnømannen er bare sitrende bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jo NesbøVille absolutt lest dem fra begynnelsen av, men synes de blir klart bedre etter hvert som man kommer litt ut i serien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Jo NesbøEr enig i at alle er veldig bra, men at Flaggermusmannen er minst bra. Kos deg, heldige deg som ikke har lest dem ennå!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Off the map.
|
![]() Sv: Jo Nesbønummer en og to er helt grei krim, men ikke like bra som de lenger uti. Men det er med å tegne et bilde av Harry.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jo NesbøJeg leste ikke bøkene i rekkefølge, men vil anbefale deg å gjøre det. Hvis du derimot ikke liker bok 1 og 2 så er det ikke slik at du må fullføre dem. Det er fullt ut mulig å hoppe rett på Snømannen uten å ha lest de andre først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Off the map.
|
![]() Sv: Jo Nesbø
Det er jo MULIG. Men tenk å være i den heldige situasjon at man ikke har lest noen av dem. Da kan man leve seg helt inn i Harry, og man blir glad i han. Samt man får lese mange gode bøker. OG som en ekstra bonus kommer 8. bok til høsten, og man har alle de 7 første ferskt i minne.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja jeg mener jo at det er verd å lese alle 7, men tenker at det vil være synd å stoppe på nr. 1 og 2 og gi seg fordi man ikke liker dem. Da kan man heller droppe dem og begynne rett på de beste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Jo NesbøJeg er nok ikke av de mest kresne, så jeg prøver å starte fra starten av.
![]() |
#20 |
Kakemonster
|
Joa, men har man lest nr 1 og 2 HAR man jo de beste igjen! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|