|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Administrator
|
![]() Dette landet er IranEn kvinne sitter i mørket på et hustak og snakker om det som skjer i landet sitt. Tekstet på engelsk: (Kilde: youtube.com) Stemmer det at FP etter 7 dagers demonstrasjoner ikke har en Irantråd? ![]() To amerikanske blogger som oppdateres kontinuerlig med informasjon fra ulike kilder: - http://andrewsullivan.theatlantic.com/ - http://thelede.blogs.nytimes.com/ (Advarsel: Disse lenkene kan inneholde sterke bilder/videoer). Jeg har fulgt med på twitter siden forrige lørdag. Noen andre som følger med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Dette landet er Iran
Jeg har fulgt med intenst på hele valgkampen i Iran og følger med på alle kanaler.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dette landet er IranJeg synes det har vært generell tørke på diskusjonssiden i det siste, jeg.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dette landet er IranJeg har tenkt utrolig mye på det som skjer i Iran de siste dagene. Men det som skjer der, både nå og sånn ellers, er så grusomt at jeg må velge å ikke gå for nærme inn på det. Ellers er jeg faktisk helt ikke-fungerende. (Dette har jeg skrevet om i en annen tråd.)
![]() |
![]() |
#6 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dette landet er IranJeg har tenkt på det samme og flott at du tar dette opp. Et tankekors at det som skjer der ute ikke får oppmerksomhet nok herinne. Ikke bare i Iran men også i andre land. Jeg tror vi i vårt trygge land trenger å løfte blikket utover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Dette landet er IranHar fulgt iran i mange år og har tenkt det samme som deg i disse dager, men har liksom ikke hatt noe "tema" heller. "fæle greier i Iran, dere?" er liksom ikke så spennende at det gjør noe.
![]() |
#9 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Dette landet er IranJeg signerer Polyanna. Jeg har en venn fra Iran, og snakker en del med ham om situasjonen. Han er ikke optimistisk.
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Dette landet er IranNei, jeg er også pessimistisk. Jeg er redd det blir som i Kina etter 1989.
![]() |
#12 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Dessverre er jeg ikke enig. Synes at dette er en tendens hele året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dette landet er IranJeg følger også med og var nede foran Stortinget i dag også for å "føle" litt på situasjonen blandt iranere i Norge. Satt også nettopp å så på bilder fra Teheran i dag ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dette landet er IranSituasjonen på sri lanka ble heller ikke diskutert her inne, det er litt synd at vi lar mange av disse grusomme tingene forbigå i stillhet. Jeg har reagert, men ikke laget noen tråd selv heller. Det som skjer i iran er grusomt, jeg følger det med en slags sjokkartet nummenhet.
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Dette landet er IranJeg synes helt klart det er mindre store diskusjoner nå, når det er sommer, enn ellers.
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
Det er ikke bare grusomme ting som blir forbigått, det er heller ikke noen tråder om samhandlingsreformen som ble lagt ut på fredag, for eksempel.
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
Jeg vurderte lenge å starte en Sri Lanka-tråd for å ta det som eksempel, men det er en konflikt jeg kan lite om, og var sikkert usikker på hvordan jeg skulle vinkle det. Kanskje hvis vi faktisk starter de trådene vi tenker på å starte, innen tema som interesserer oss? Det er jo det jeg har likt godt med foreldreportalen, at jeg lærer så mye bra, og at ting faktisk blir diskutert, belyst fra ulike vinkler og funnet ut av.
![]() |
#18 |
Administrator
|
Nei, det er akkurat det. Det er ikke så veldig mye å mene noe om akkurat nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Live and let live
|
![]() Sv: Dette landet er IranJeg forstår kampene veldig godt, og jeg synes det Iranske folk er veldig modige. Helsepersonal som stopper politiet i å komme inn på sykehuset, mennesker som samler seg i store masser for å protestere til tross for at de skyter inn i mengdene og slår dem de får tak i og slipper kjemikalier fra helikopter osv. De risikerer livet sitt for å bli fri, og aldri før har jeg noen gang forstått folk som er i stand til det (bedre å gjemme seg bort har jeg ganske så pysete tenkt), men nå skjønner jeg det. Man lever ikke i frihet og man er ikke trygg. Hvem kan være trygg når faktisk staten er mot en (og er i stand til å lukke ned kommunikasjonsnett for at du ikke skal kunne kommunisere grusomhetene de gjør mot deg!)?
Det hender det jeg også befinner meg innimellom, og så ender jeg med å spørre HP, og da har jeg liksom fått et godt svar. Men kanskje vi kan starte flere tråder ala: Hva er det egentlig som skjer i Siri Lanka nå? Hva tenker dere om det som skjer i Iran nå?
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
![]() |
|
|