Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dagstur til Bergen fra Stavanger

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-09, 10:08   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Dagstur til Bergen fra Stavanger

Jeg vurderer en dagstur til Bergen med Malin. Både hun og jeg hadde hatt godt av å komme oss ut litt, og jeg kunne tenkt meg å bruke litt tid på bare henne. Jentetur, med andre ord.

Om jeg tar hurtigbåten fra Stavanger til Bergen, hvor i Bergen by havner jeg da? Og er det lagt fra kaien til Akvariet? Buss, taxi, eller kan jeg gå?

Har jeg tid til å finne på mer enn bare Akvariet, og evt. hva da?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 10:11   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagstur til Bergen fra Stavanger

Kan det virkelig stemme at det kommer til å koste meg 1670 for en voksen og ett barn tur/retur på flaggruten?

Gammel 22-06-09, 10:11   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lang tid har du før båten går hjem igjen, og hvilken kai legger båten til?

Gammel 22-06-09, 10:14   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et stykke å gå fra kaien til Akvariet, men det klarer dere helt fint.
Båten stopper på Strandkaiterminalen, midt i byen.

Gammel 22-06-09, 10:16   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Men det var jo noen syke priser. Da ryker jo nesten hele "ferie"budsjettet, så da kan jeg like gjerne ta båten fra Stavanger til Lysebotn.

Gammel 22-06-09, 10:18   #6
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Det er en drøy dagstur, vil jeg si. Forutsatt at båten ikke forsinkes underveis blir det 8 timer totalt på båt. Ikke så mye igjen av dagen da.

Og ja, jeg kan godt tenke meg at det er riktig pris.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 10:18   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flaggruten er ikke spesielt billig, nei. Har du sjekket hva det vil koste med Kystbussen? (Selv om busstur fra Stavanger til Bergen ikke er det jeg tenker på som mest fristende.)

Gammel 22-06-09, 10:18   #8
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Hva med kystbussen da? Den er da ikke så dyr?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 10:20   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde heller ikke villet reist på dagstur til Bergen fra Stavanger. Til nøds Haugesund, men vi drar ikke til Bergen på dagsturer vi heller. Vi tar dagsturer til Stavanger.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 10:22   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

billige flybill med norwegian?

Gammel 22-06-09, 10:23   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Det finnes noen billige vandrehjem i bergen om dere kunne tatt en overnatting. Vet at det er ett i sentrum, og ett oppe ved høgskolen (spl), het det Montana kanskje?

Gammel 22-06-09, 10:25   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er billigere å fly med Norwegian.

Gammel 22-06-09, 10:33   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Ja, jeg sjekket norwegian, og det var rundt tusenlappen billigere. Men siden de ikke har så mange avganger, så fikk vi ikke mer enn ca 20 minutter i Bergen. Det blir litt lite.

Driver og sjekker opp overnatting nå. Sjekket Montana, men fikk bare bestille på sovesal, og det gikk ikke med en seksåring. Ikke frister det heller. Må høre litt med mannen hva vi har råd til, og evt. smiske litt med mamma.

Gammel 22-06-09, 10:40   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Om vi tar fredagen, så blir det lettere å gjøre det til en dagstur. Men hvordan kommer man seg fra Flesland til Akvariet billigst, og raskest mulig. Flyet lander kl. 0740, og flyet hjem går 1710. Er det noe som kan la seg gjøre, eller er det lurest å legge inn en overnatting?

Gammel 22-06-09, 10:42   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flybussen. Tar ikke lang tid.

Gammel 22-06-09, 10:44   #16
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lar seg nok gjøre, men jeg ville lagt inn en overnatting, for å ha roen og kose meg uten å måtte se på klokken.

Gammel 22-06-09, 10:45   #17
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Men det var jo noen syke priser. Da ryker jo nesten hele "ferie"budsjettet, så da kan jeg like gjerne ta båten fra Stavanger til Lysebotn.

Prøve du å si at det er noe galt med Lysebotn?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 10:47   #18
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Jeg vil ikke dit. Jeg vil til Akvariet i Bergen.

Gammel 22-06-09, 10:47   #19
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Men en dagstur til dyreparken i kr.sand er også en mulighet da. Morgentoget ned og kveldstoget hjem.

Gammel 22-06-09, 10:47   #20
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg vil ikke dit. Jeg vil til Akvariet i Bergen.

Bare vær sånn du, vi hadde noen fantastiske dager i Lysebotn, med stintefiske og grilling.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:18.