|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prematurmamma
|
![]() Dagstur til Bergen fra StavangerJeg vurderer en dagstur til Bergen med Malin. Både hun og jeg hadde hatt godt av å komme oss ut litt, og jeg kunne tenkt meg å bruke litt tid på bare henne. Jentetur, med andre ord.
![]() |
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra StavangerKan det virkelig stemme at det kommer til å koste meg 1670 for en voksen og ett barn tur/retur på flaggruten?
![]() |
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra StavangerHvor lang tid har du før båten går hjem igjen, og hvilken kai legger båten til?
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra StavangerDet er et stykke å gå fra kaien til Akvariet, men det klarer dere helt fint.
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra StavangerMen det var jo noen syke priser. Da ryker jo nesten hele "ferie"budsjettet, så da kan jeg like gjerne ta båten fra Stavanger til Lysebotn.
![]() |
![]() |
#6 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra StavangerDet er en drøy dagstur, vil jeg si. Forutsatt at båten ikke forsinkes underveis blir det 8 timer totalt på båt. Ikke så mye igjen av dagen da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra StavangerFlaggruten er ikke spesielt billig, nei. Har du sjekket hva det vil koste med Kystbussen? (Selv om busstur fra Stavanger til Bergen ikke er det jeg tenker på som mest fristende.)
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra StavangerHva med kystbussen da? Den er da ikke så dyr? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra StavangerJeg hadde heller ikke villet reist på dagstur til Bergen fra Stavanger. Til nøds Haugesund, men vi drar ikke til Bergen på dagsturer vi heller. Vi tar dagsturer til Stavanger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra StavangerDet finnes noen billige vandrehjem i bergen om dere kunne tatt en overnatting. Vet at det er ett i sentrum, og ett oppe ved høgskolen (spl), het det Montana kanskje?
![]() |
#13 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra StavangerJa, jeg sjekket norwegian, og det var rundt tusenlappen billigere. Men siden de ikke har så mange avganger, så fikk vi ikke mer enn ca 20 minutter i Bergen. Det blir litt lite.
![]() |
![]() |
#14 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra StavangerOm vi tar fredagen, så blir det lettere å gjøre det til en dagstur. Men hvordan kommer man seg fra Flesland til Akvariet billigst, og raskest mulig. Flyet lander kl. 0740, og flyet hjem går 1710. Er det noe som kan la seg gjøre, eller er det lurest å legge inn en overnatting?
![]() |
![]() |
#16 |
Live and let live
|
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra StavangerDet lar seg nok gjøre, men jeg ville lagt inn en overnatting, for å ha roen og kose meg uten å måtte se på klokken.
![]() |
#17 |
I endring
|
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra Stavanger
Prøve du å si at det er noe galt med Lysebotn?
![]() |
#18 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra StavangerJeg vil ikke dit. Jeg vil til Akvariet i Bergen.
![]() |
![]() |
#20 |
I endring
|
![]() Sv: Dagstur til Bergen fra Stavanger
Bare vær sånn du, vi hadde noen fantastiske dager i Lysebotn, med stintefiske og grilling.
![]() |
|
|