|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Når man lander med flyEr det vanlig at flyet hopper fra det ene hjulet til det andre ved landing? Opp til flere ganger frem og tilbake, så man sitter i flyet og lurer på om vingene kommer til å ta nedi? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fjott
|
![]() Sv: Når man lander med fly
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Når man lander med flyDet er da ikke helt uvanlig?
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når man lander med flyJeg opplevde det ved landing én gang.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når man lander med flyJeg synes landinger er alt fra "som en fjær" til "trampoline"....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Live and let live
|
![]() Sv: Når man lander med flyJeg tror ikke jeg har opplevd hopping fra side til side, men endel av flyene jeg har tatt har hoppet heftig opp og ned ved landing (nesten som om de hopper på trampoline). Det hørtes skummelt ut det du beskriver.
![]() |
#9 |
Pauset
|
![]() Sv: Når man lander med flyJeg har ikke opplevd dette før og har heller ikke flyskrekk. Men når landing både tur og retur blir på denne måten så stusser jeg jo. Det blåste ikke veldig mye noen av stedene, det jeg fikk med meg og dette føltes ikke bra. Medpassasjerene satt og gispet, mens noen faktisk skrek og klamret seg fast, mens jeg satt og sa til poden at det heeeelt sikkert gikk bra. Men jeg var faktisk ikke så skråsikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
|
Ja det har jeg opplevd også, men da slår i alle fall ikke vingene nedi. Her merket man at flyet hoppet fra det ene til det andre hjulet flere ganger, mens flyet krenget mot siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Når man lander med flyHvor vanlig det er vet jeg ikke, men jeg har vært med på noen landinger hvor det har vinglet temmelig mye. Sidevind på Værnes kan gi mye vingling. Det var også temmelig med hopping og vingling en gang jeg reiste til Førde med Twin Otter. Det føltes som om flyet tok froskehopp fram til det endelig stanset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
|
Men hadde du blitt betenkt om du fløy med et selskap og en type fly, hvorpå de klarer å gjøre to mer eller mindre identiske og hoppende landinger på to forskjellige flyplasser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Jeg hadde vel ikke vært så veldig betenkt, men det kommer vel an på totalsituasjonen tror jeg. Hvis kabinpersonalet hadde virket veldig urolige hadde jeg blitt betenkt. Jeg har landet med fly på svært dårlige rullebaner i Mellom og Sør Amerika og er ikke så redd vinglete landinger, men det kommer selvsagt an på hvor vinglete de hadde vært. Hadde det virket som om flyet ble skadet i landingen ville jeg vært skeptisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
|
![]() Sv: Når man lander med flyDet eneste som gjør meg skeptisk er det at det skjedde to ganger på rad, og det at jeg aldri har opplevd lignende før. Tenker da at det ikke er tilfeldig, men sånn de gjør det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Når man lander med flyJeg har opplevd det flere ganger, jeg har også opplevd at flyet falt rett ned på rullebanen noen meter over. Det har vært med helt ulike selskaper og jeg har aldri tenkt at jeg aldri ville fly med det selskapet igjen.
![]() |
#16 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når man lander med flyUff det hørtes guffent ut.
![]() |
#17 |
Pauset
|
Men om det er vind, så hadde jeg skjønt det. Men det var ikke spesielt mye vind eller noe annet ekstremvær. Jeg skjønner godt at medpassasjerer reagerte. Jeg er heldigvis ikke redd for å fly, men hadde jeg vært det så hadde jeg nok tissa i buksa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Når man lander med flyHar vært borti litt forskjellig hva landinger angår, og da også slike som beskrevet her. Hoppe fra side til side, før nesehjulet endelig klasker i bakken og flyet finner balansen.
![]() |
|
|