|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Om forlatelse, Ian McEwanHva synes du om boken?
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Om forlatelse, Ian McEvanJeg synes det er en veldig velskrevet bok, og jeg likte den ganske godt. Den har fått terningkast 4 i lista mi, ser jeg. McEwan er en av de dyktigste jeg vet til å manipulere leseren. Underveis i boka var jeg så sint at jeg hadde mest lyst til å kyle den i veggen, og den effekten tror jeg forfatteren er helt klar over. Jeg er imidlertid enig i at det ble litt for detaljert, blant annet.
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om forlatelse, Ian McEvanJeg leste den første halvdelen av boken på trass.
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Om forlatelse, Ian McEwanJeg syntes den var helt strålende. Jeg så filmen før jeg leste boka, og var utilfreds med og opprørsk mot filmen, men boka klarer å gjøre det jeg syntes filmen ikke klarte: å presentere oss for en historie som slutter tre ganger, og som trenger å slutte tre ganger. «How could that constitute an ending?» En bok med mye tankestoff.
![]() |
#5 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om forlatelse, Ian McEwanLeste den for flere år siden, og husker at jeg likte den veldig godt.
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Om forlatelse, Ian McEwan
Ja, det er det virkelig. Jeg har tenkt veldig mye på den i ettertid, og husker den godt selv tre år etter at jeg leste den (hvilket er, host, heller uvanlig). Den gangen var jeg så sint, så sint, og det hang fortsatt i da boka var slutt. Jeg tror kanskje jeg oppgraderer den til en femmer sånn i etterkant, fordi den fikk meg til å tenke. Lenge. Det er ikke hverdagskost.
![]() |
![]() |
#9 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om forlatelse, Ian McEwanJeg hadde skyhøye forventninger til boken, og ble skuffet.
![]() |
#10 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om forlatelse, Ian McEwanJeg leste halve for en par år siden og ble ikke direkte fenget. Attpåtil hadde jeg prestert å få tak i to av den, så en venninne fikk den andre. Hun ble kjempeglad for den. Jeg får den ikke til. Kanskje jeg bør gi den en sjanse til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Om forlatelse, Ian McEwanDen var sterk og ubehagelig og veldig veldig god.
![]() |
![]() |
#13 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om forlatelse, Ian McEwanJeg begynte på den, men ble ikke fenget av den og la den bort. Mulig den må få en ny sjanse?
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Om forlatelse, Ian McEwan
Ja, det var du!
![]() |
#15 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om forlatelse, Ian McEwanJeg må si meg enig med hovedinnlegget. Er kommet midt i boka, og det hjelper ikke akkurat at øynene er dårlige og skriften fontstørrelse 5 eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om forlatelse, Ian McEwanDen tok seg veldig opp i 2. og 3. del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Textrovert
|
![]() Sv: Om forlatelse, Ian McEwanJeg leser den nå, og synes også at starten er drøy. Jeg har sett filmen, og synes boka er veldig dvelende i sammenligning. Men nå har jeg satt ned lesetempoet og innsett at dette vil ta tid, så da går det bedre.
![]() |
|
|