|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Husk å ikke ha barn liggende/sittende i bilen i varmen!Leste nettopp i nyhetene om et barn som døde som følge av å bli sittende gjenglemt i bilen. Hvordan man kan glemme et barn i bilen når man er på jobb er jo et spørsmål i seg selv, men jeg vil gjerne minne om at man ikke bør la barn eller dyr bli igjen i bilen når det er varmt ute. Sist redigert av Lyppa : 25-06-09 kl 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ettåring døde-innestengt i varm bil:(.Så vanvittig trist!
![]() |
#4 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ettåring døde-innestengt i varm bil:(.Så grusomt! Stakkars lille jente.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Ettåring døde-innestengt i varm bil:(Jeg synes det er riktig å sette fingeren på at det skjer slike ting for å minne på og opplyse. Det er mange av dem som går fra småbarn i bilen, og det er ikke lange tiden som skal til i en varm bil før et lite barn kan dø. Jeg så flere slike hendelser for noen år siden, og har selv tilkalt politiet pga at noen lot babyen ligge bak i en van for å sove når de selv var på stranden. Barnet var helt kokt når politiet fikk op døren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nattrangler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ettåring døde-innestengt i varm bil:(Forferdelig trist.
![]() |
#8 |
![]() Sv: Ettåring døde - innestengt i varm bilKanskje burde jeg gjort det. Jeg ser ikke noe problem med å legge ut en link uten videre kommentarer i et forum som er laget for å diskutere nyheter og artikler. Regner med det finnes andre som skjønner at linken ble lagt inn for å opplyse og evnt åpne for en diskusjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Jeg har åpnet en diskusjon, jeg, men kanskje ikke helt som du hadde tenkt? Sist redigert av 007 : 25-06-09 kl 23:41. Årsak: La til siste setning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Jeg vet ikke helt hva du hadde tenkt. Jeg la inn linken slik jeg ofte gjør i andre forum, og der andre gjør det samme. Så får de som ikke er fornøyd gjøre det på sitt vis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Denne tråden er vel strengt tatt i mot forumreglene (eller retningslinjene?), hvis man skal flisespikke.
Jeg har en sterk mistanke om at man ikke blir kastet ut selv om man bryter reglene.
![]() |
#12 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!
Dette er jo helt klart et veldig viktig tema, og nå i varmen er det uhyre viktig å ikke la barn (eller dyr) bli sittende i overopphetede biler. Jeg savnet innledningen din, hensikten med linken, om du forstår. Slik at man har noe å diskutere ut fra, ikke bare en link. (Som forøvrig alle mener at er en forferdelig hendelse.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Det var jeg ikke klar over, Irma. Hvis man ikke vil ha slike innlegg her inne må det gjerne slettes av noen som kan gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
The operative word being: Diskutere.
![]() |
#15 |
Ekvilist
|
Jeg var heller ikke klar over dette før nå ganske nylig. Jeg trykker som regel på kontrollpanel eller uleste innlegg når jeg er på FP, så da får jeg ikke med meg den type tråder.
![]() |
#16 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Det er en helt forferdelig sak. Jeg følte et sug i magen, tenk hva mannen må ha tenkt når det gikk opp for ham at barnet satt der. Herregud.
![]() |
#17 |
kross
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Jeg fant en veldig tankevekkende og god artikkel om dette forferdelige marerittet som altfor mange har opplevd. Artikkelforfatteren peker bl.a. på at den måten vi sikrer barn i bil nå; bakovervendt i baksetet, er en medvirkende årsak til at dette skjer.
Jeg var faktisk ikke klar over at dette skjer så hyppig - og føler så inderlig med denne familien i Danmark nå ...
kris ![]() Enestående mamma til en enestående gutt (2001) "Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard) Sist redigert av kris : 26-06-09 kl 02:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hvor: Viken
![]() Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!En forferdelig historie, med tragisk utgang. Og jeg tenkte mye på det når jeg leste historien i går, hadde jeg som mamma klart å tilgi denne pappa'n?
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Det er helt forjævlig rett og slett. Jeg orker ikke lese artikkelen engang da jeg så det på vg igår. Men leste den nå. En annen ting som er viktig er å tilby vann OFTE også i denne varmen. De små kan ikke utrykke seg skikkelig, og jeg merket igår at barnet mitt (1,5) var kjempetørst da jeg henter han i bhg. Jeg så det på han, og løp inn i bhg å hentet vann til han. Han drakk MASSE. Da ble jeg litt irritert på bhg-assistentene altså... sa ganske skarpt: "Viktig med mye væske i denne varmen, det er jo over 1,5 time siden dere spiste sist.." Da tror jeg de ble litt flaue ja. Uff.
![]() |
|
|