Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Greit å vite når man skal velge hotell

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-09, 10:25   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit å vite når man skal velge hotell

Jeg er på hotels.com og leiter etter hotell i Stockholm. På Alexandra hotel kan man opplyse om følgende:
Barn gratis
Homofile velkomne I
ngen barnesenger
Ingen ekstrasenger
Ingen heiser
Innsjekkingstidspunkt er
Kjæledyr kan ikke medbringes

Om man har et homofilt kjæledyr - kan det da medbringes

Gammel 29-06-09, 10:27   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit å vite når man skal velge hotell

Greit med konkret informasjon iallefall!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:28   #3
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også sittet og sett på hoteller. Og flere omtales som gay-vennlige?! Hva betyr egentlig det? Er det virkelig slik at homofile blir / har blitt diskriminert i hotellsammenhenger?

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:46   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næmmen, jøss? Litt skremmende at det må presiseres, kjenner jeg.

Gammel 29-06-09, 10:47   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan være at informasjonen kom i forbindelse med gay-pride i fjor, forresten. Da var det nok særs mange homofile på én gang - og noen kanskje mer ekstreme enn andre.

Gammel 29-06-09, 10:48   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Næmmen, jøss? Litt skremmende at det må presiseres, kjenner jeg.

ja, man lurer liksom på hvilket hotell man kommer på. Eller hvilke folk som normalt sett går på hotell, som faktisk trenger informasjon om andre gjesters legning. (allergisk mot homofile, liksom?)

Gammel 29-06-09, 10:59   #7
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg må rett og slett innrømme at den merkelappen ikke ga meg konnotasjoner a la "alle er velkommen" - men mer "dette er for spesielt interesserte" - og da går jo vinninga helt opp i spinninga... Om det er det første som er tanken bak.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:00   #8
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Herregud.
Ja, ja..Synes det var en teit ting å skrive i hotellinfoen.

Ellers har vi bestilt hotell i Stockholm som er i en kjede som heter Stay At.
Rimelig 4 stjerners leilghetshotell.
Har ikke vært der ennå, så kan ikke si noen om standaren ennå.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:07   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde dette vært på 70-tallet hadde jeg kanskje forstått hvorfor annonsen hadde vært slik, men er det virkelig behov for å presisere slikt nå? Nå aner ikke jeg hvordan homofile blir møtt på hoteller, men det å dele rom med samme kjønn er da virkelig en uproblematisk sak. Er det ikke? Jeg ville dog ha skydd unna dette hotellet siden det virker lite barnevennlig. Ingen ekstrasenger ville betydd at vi sannsynligvis måtte bestilt 3 rom.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:21   #10
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Er ikke dette en smule diskriminerende? Det kunne like gjerne stått at mørkhudete er velkomne.

Gammel 29-06-09, 14:05   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Er ikke dette en smule diskriminerende? Det kunne like gjerne stått at mørkhudete er velkomne.

Jo, det synes jeg. At man skal finne ens legning interessant i hotellsammenheng finner jeg en smule besyndelig....

Gammel 29-06-09, 14:22   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.gaytravel.com/aboutus/gayhotels.cfm

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 15:01   #13
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Jeg har også sittet og sett på hoteller. Og flere omtales som gay-vennlige?! Hva betyr egentlig det? Er det virkelig slik at homofile blir / har blitt diskriminert i hotellsammenhenger?

Jeg kjenner flere som har brukt en del tid på å forklare hotellresepsjonister at når man valgte dobbeltseng og ikke to enkeltsenger på bestillingen, så betyr ikke det at man helst vil ha et rom med to enkeltsenger likevel - ja.

Gay friendly-hotell-greia er vel mest en amerikansk trend. På de kanter kan det jo mange steder anses som "offensive" om to menn leier etc.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 15:13   #14
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg kjenner flere som har brukt en del tid på å forklare hotellresepsjonister at når man valgte dobbeltseng og ikke to enkeltsenger på bestillingen, så betyr ikke det at man helst vil ha et rom med to enkeltsenger likevel - ja.

Gay friendly-hotell-greia er vel mest en amerikansk trend. På de kanter kan det jo mange steder anses som "offensive" om to menn leier etc.

Jeg kan skjønne at det er et poeng å markedsføre det enkelte steder i verden. Det med å bruke tid på å forklare ting på hotell kan man oppleve også i andre sammenhenger. Jeg har leid hotellrom sammen med broren min noen ganger og ønsket separate senger. Det ble tatt for gitt at vi var et par.

Gammel 29-06-09, 20:09   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg lurte nå også litt på hva "aware of gay needs" på Divines links kunne være. En krukke vaselin på nattbordet ?

Det virker nå sympatisk på meg når et hotel skriver at homofile er velkomne. Som i at det ikke vil bli sett skjevt til dem om de skal ha dobbeltseng.

Gammel 29-06-09, 20:11   #16
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Som i at det ikke vil bli sett skjevt til dem om de skal ha dobbeltseng.

Det er vel uansett en selvfølge?

Gammel 29-06-09, 22:22   #17
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det er vel uansett en selvfølge?

Det burde det være i mine øyne, men i visse religiøse/konservative miljøer kan jeg godt forestille meg at det ikke er det. Og det må være kjipt å havne "feil" sted.

Gammel 29-06-09, 22:30   #18
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Det burde det være i mine øyne, men i visse religiøse/konservative miljøer kan jeg godt forestille meg at det ikke er det. Og det må være kjipt å havne "feil" sted.

Det må være ganske kjipt for asiater og afrikanere å havne på et hotell drevet av rasister også, men jeg synes ikke det taler for at det skal annonseres med spesiell velkomst for afrikanere og asiater.

Jeg tenker på en måte at slike "særordninger" kan ha sin misjon i en tid, mens det når tiden har gått og noe er i ferd med å normaliseres kan virke nesten mot sin hensikt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.