|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Frp og alkoholpolitikk (Dagbladet)Sommervarmen fører til tørke både her og der - også på nyhetsfronten, og da er det godt at det finnes noen som sørger for agurkforsyningen. Sist ut Jan Arild Ellingsen (justispolitisk talsmann, Frp), som snakker varmt om å selge alkohol på bensinstasjoner - hele døgnet. Fra et liberalistisk ståsted er det en ærlig sak å hevde at når det er lov å drikke alkohol, burde det også være lov til å kjøpe det når som helst og hvor som helst. Men det er når Ellingsen forsøker å argumentere for at det til og med kan være bedre å selge alkohol på bensinstasjoner at logikken sporer av og agurkvarsellampene begynner å lyse:
|
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Frp og alkoholpolitikk (Dagbladet)Det trenger jo ikke nødvendigvis føre til mer fyllekjøring.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Frp og alkoholpolitikk (Dagbladet)Hvorfor kan det i så fall ikke selges på 7/11 eller noe sånt og ikke på en beninstasjon? Ja, sånn om man først skal spinne videre på dette.
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Frp og alkoholpolitikk (Dagbladet)
Det er når man stikker en finger i flasken og løper rundt den. Og så bøtter man nedpå både før og etter.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Frp og alkoholpolitikk (Dagbladet)Jeg tror også at mer tilgang på alkohol vil øke nordmenns omgjengelighet med alkohol. Er jeg frp-er nå da? |
![]() |
![]() |
#11 |
villende
|
![]() Sv: Frp og alkoholpolitikk (Dagbladet)Kan noen være så snille å forklare meg hvorfor disse menneskene trekker velgere? Det kan da ikke være så mange mennesker i dette langstrakte landet som har så liten evne til å planlegge eget alkoholforbruk at de ikke klarer å handle innenfor butikkenes åpningstid. Og hvorfor bensinstasjonene av alle steder? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Frp og alkoholpolitikk (Dagbladet)Bensinstasjoner ønsker å selge alle varer man får kjøpt i butikk. StatoilHydro har forsøkt å presse regjeringen i Litauen til å godta salg av alkohol på bensinstasjoner, så forslaget fra Ellingsen er ikke overraskende. Frp mener at hvis markedet vil ha det, så bør forholdene legges til rette for det. Norsk drikkekultur tilsier at dette ikke er noe godt forslag, men ved å hevde at salg av alkohol på bensinstasjonene skal bringe noe nytt og positivt med seg, går forslaget fra å være dumt til hjernedødt. |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Frp og alkoholpolitikk (Dagbladet)
|
![]() |
![]() |
|
|