|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barn og overnatting på fergeHvordan gjør dere det rent praktisk, dere som feks. skal ta danskebåten og skal ha med små barn (i denne sammenheng altså barn som må passes på og som normalt legger seg kl 19.00...)
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Barn og overnatting på fergeVi legger alltid opp ting som dette etter ungene. Vi har lugar og det er vanlig leggetid. Noe annet fungerer ikke med minsten og heller ikke med eldstemann når han var yngre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
![]() Sv: Barn og overnatting på ferge
Og så sitte i mørket i 3-4 timer? Eller går den ene av dere ut mens den andre sitter i mørket? Eller sitte i gangen utenfor?
![]() |
#5 |
Glad
|
![]() Sv: Barn og overnatting på fergeVi gjorde som dere, og lot henne sove i vogna resten av natta. Men vår var da bare et halvt år gammel.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Barn og overnatting på fergeJeg kunne godt hatt en toåring sovende i vogn på stille bar på danskebåt, men jeg hadde nok sett an de andre gjestene og sånt litt. Fulle folk og små barn passer ikke sammen -selv om barnet sover.
![]() |
#7 |
|
Man kan vel sitte med lys på og snakke sammen selv om barnet sover i samme rom?
![]() |
#8 |
Unik
![]() |
#9 |
Medlem siden: Sep 2007
Det har vi gjort mange ganger på hotell feks..... Men "sånn er det når man har små barn" har i allefall vi tenkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
Det er slett ikke sikkert. Med Frøkna kunne vi leid inn et 20-manns salongorkester og invitert til dans uten at hun hadde våknet av det. Med Blobben kunne vi knapt satt på leselyset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Kanskje. ... og kanskje ikke. Det er sånt man finner ut der og da.
![]() |
#12 |
Unik
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barn og overnatting på fergeBåde på hotell og båt har som regel en av oss lagt Glitterbarnet mens den andre gjør noe annet utenfor lugaren/hotellrommet, også har vi slått på lys/TV/whatever når vi vet at barnet sover.
![]() |
#14 |
Unik
|
![]() Sv: Barn og overnatting på fergeDen eine gongen me har reist over med danskebåten tok med den om kvelden i frå Norge. Me handla litt og gjekk tilbake til lugaren. Litt seinare legging på ungane og tidlig legging på foreldrene
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
Jeg hadde selvfølgelig ikke gått fra et barn alene på lugaren. Om det trengtes at det var mørkt så hadde vi vel byttet på å ta en tur ut, og ellers vært der i mørket, ellers kunne vi jo hatt på litt lys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Barn og overnatting på fergeJeg har tatt danskebåten med ettåring som skulle sove fra 19-tiden. Det ble en tidlig kveld, vi byttet litt på å være ute og inne på lugaren, men det var stusslig når man ikke skulle feste med noen og bare gå rundt for å se seg om. Jeg lå på senga og leste bok så fort barnet sov, det var litt uvant å sovne for henne, og jeg minnes det tok sin tid før roen senket seg i reisesenga som vi hadde skviset inn mellom sengene vi voksne skulle ligge i.
![]() |
#18 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Barn og overnatting på fergeVi la minsten i vognene når han skulle sov, og tok ham med der på båten vi var. Og eldste konket ut i setet når trøttheten tok overhånd.
![]() |
#20 |
Lett rørt
|
3 timer og 15 min. Men ja, når båten går klokken 23.15 og er i land 02.30 kunne jeg godt tenke meg og få noen minutter søvn.
![]() |
|
|