|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Faustino 1Er dette en årgangsvin? JEg har overhodet ikke peiling på vin, men nå har jeg fått denne da, som det står 1996 på. Hvordan bør den lagres?
![]() |
#3 |
![]() Sv: Faustina 1Sabla god ide! Men ikke siden vi skal kjøre 40 mil i morgen, da føler jeg heller for å oppbevare den riktig til vi kommer tilbake.
![]() |
#4 |
Tøff
|
![]() Sv: Faustino 1Faustino I er en drikkeferdig vin som tåler lagring. Om du ikke skal lagre den så veldig lenge er det ikke veldig nøye hvordan du lagrer den, men det kan være greit å oppbevare den et mørkt, gjerne kjølig sted. Kjøleskap er litt i overkant kaldt, men heller dét enn på toppen av kjøkkenskapet.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Faustino 1Den skal lagres liggende og ikke for varmt. Ru sitt forslag var glimrende. |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Faustino 1Er det en crianza, reserva eller gran reserva? En crianza ville jeg drukket så fort som mulig, en reserva er også helt drikkeklar, og en gran reserva kan fint lagres lengre hvis du vil. Det viktigste er at lagringsplassen din ikke skifter temperatur hyppig gjennonm året, og ikke hvilken temperatur den holder ( så lenge det ikke er veldig varmt der selvsagt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Faustino 1
Å hellige jul, jeg er på ferie, men når jeg kommer hjem skal jeg sjekke. og da blir det vel nederst i klesskapet ja. Hvis den ikke må drikkes med en gang da. Takk, daffy!
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Faustino 1Faustino 1 er Gran Reserva. Den tåler lagring, men den utvikler seg nok ikke i nevneverdig grad. Polet selger også Faustino 1 fra tidlig 80-tall, og jeg synes ikke den forsvarer prisen sin i forhold til 96-årgangen som er i basissortimentet. Jeg synes den er et veldig godt kjøp. |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sv: Faustino 1Da er ferien over, og jeg har fått sjekket litt. Det var Gran reserva, så da legger jeg den nederst i klesskapet og så kan den ruge litt til, så skal vi kose oss skikkelig en gang.
![]() |
|
|