Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forskere kan ta feil

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-09, 12:24   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forskere kan ta feil

Jeg kom over denne interessante artikkelen i Morgenbladet.

Jeg stiller meg fortsatt kritisk til veldig mange av uttalelsene om klimaforskning, særlig dem som spår død og fordervelse veldig snart. Jeg hadde en professor da jeg studerte, som snakket om at hvert tiår hadde sine store viktige saker som ble altoppslukende og som opplevdes som den største trusselen mot menneskeheten der og da og om hvordan dette har skiftet igjen og igjen. Det var derfor interessant å lese følgende:

Sitat:

Finnes det forskere som snur kappen etter den politiske vinden?
– Det finnes opportunisme. Men vi ser oftere at forskere blir veldig opptatt av at noe er et problem, som skogdøden. De er genuint redde for en katastrofe, og overser motforestillingene, sier Roll-Hansen.

Jeg synes det ville være fint om man kunne fjerne de nærmest religiøse overtonene som har kommet inn i klimadebatten og la både bevis og motbevis få plass. Det må ikke være sånn at man får kjetterstempel når man stiller spørsmål ved teorier som fremsettes.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.