|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sykkel til 5-åringLilleVenn har endelig lært seg å sykle og dermed lurer vi på om hun trenger en ny sykkel. Hun har en ganske liten sykkel, tror det er 16" uten gir. Den sykler hun helt greit på, men får ikke store farten og sliter med å komme seg opp bakkene. Hva slags sykler har dere til 5-6 åringene? Hva kan anbefales? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sykkel til 5-åringHvis du har 16 tommer så ville jeg ikke kjøpt noe større i år i alle fall. Min 6 1/2 åring som er 124 cm lang sykler rundt på 16 tommer ennå. Hun synes 20 tommer er litt for stort og sliter med det, for vi har en stående som vi har arvet som er størrelsen større. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Sykkel til 5-åringUngene her i huset har Fiji-sykler. De er 20", men rammene er litt kortere enn andre sykler og passer selv om man ikke er så lang. Å dra på sykkeltur med sju gir og litt større sykkel er gøy.
|
|
|
#4 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Sykkel til 5-åringbare pass på så den ikke blir for stor slik at hun blir redd forå sykle |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Enda en som trener
Sv: Sykkel til 5-åringVi får vel ta en runde rundt til de forskjellige forhandlerne og se hva som finnes. Noterer meg Fiji sykkel. Hvor selges disse? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel til 5-åringStoresøster blir 6 i august, hun sykler rundt på en 12" uten støttehjul. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Opp og ned
|
Sv: Sykkel til 5-åringLillemor sykler rundt på den minste barnesykkelen. Er det "12" ramme mon tro? Neste år når hun blir fem år så skal hun få hakket større og med gir. Jeg tar et tråkk nå og hun tar 20 for å komme like langt. Gleder meg for da kan vi ta lengre sykkelturer, foreløbig nå sitter hun i vogna når vi sykler lengre strekninger.
|
|
|
#9 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Sykkel til 5-åringvi kjøpte en ny 16" til turbo i fjor i 5 års gave og måtte ut å kjøpe 20" i år for at han var blitt aalt for lang for 16.
|
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Sv: Sykkel til 5-åringTakk for svar alle sammen |
|
|