|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Keisersnitt vs. vaginal forløsning ved seteleie?Sist redigert av amelia : 14-07-09 kl 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Keisersnitt vs. vaginal forløsning ved seteleie?Jeghar blitt røntget og kan ikke føde hvis ungen ligger i seteleie,så for meg hadde det ikke vært noe alternativ. MEN hvis alt lå til rette for det hadde jeg valgt å føde normalt.
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Keisersnitt vs. vaginal forløsning ved seteleie?Ut fra det jeg har lest om keisersnitt og ulike indikasjoner, ville jeg selv valgt keisersnitt ved seteleie. Og blånektet forsøk på vending. Men hvorvidt det bør være en generell anbefaling har jeg ikke kompetanse til å uttale meg om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Keisersnitt vs. vaginal forløsning ved seteleie?Jeg sto steilt på at jeg ville ha keisersnitt med sistefødte. Han satt i sete, og ble estimert til 4 kg. De prøvde ganske hardt å overtale meg til å føde naturlig, men jeg nekta. Dette pga et diverse tragiske hendelser jeg hadde kjennskap til i nær familie og bekjente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Utålmoooodig
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Keisersnitt vs. vaginal forløsning ved seteleie?Jeg var i denne situasjonen inntil fredag. Jeg var innstilt på vaginal fødsel. Tanken på en stor operasjon som KS er, skremmer meg mye mer enn en vaginal setefødsel. Men på St. Olavs hospital forsøker de vending først. Jeg er høy, har født barn på 4 kg temmelig ukomplisert før, og kjenner at knøttet i magen har god plass enda. Men han snudde seg under CTG-registreringen som gjennomføres før vendingsforsøket! Så da kan jeg slappe av litt til.
![]() |
|
|