Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Mønster på barneklær - tips?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-09, 23:41   #1
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Spørsmål

Mønster på barneklær - tips?

Noen som har tips til hvor jeg kan finne fine mønster til sying av barneklær (bøker, butikker, nettsteder etc)? Ser for meg enkle ting i første omgang, kanskje kjole på datteren på 11 mnd.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:43   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mønster på barneklær - tips?

Ottobre har myyyye fint; mange enkle mønstre der, og mye for viderekomne. Anbefales absolutt!!

Evt. er det noen enkle forklekjoler mm. i en bok som heter "Børnetøj du selv kan sy" ...og ja, det er en hel del å velge i mellom.

Gammel 11-07-09, 23:45   #3
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Evt. er det noen enkle forklekjoler mm. i en bok som heter "Børnetøj du selv kan sy" ...og ja, det er en hel del å velge i mellom.

Jepp, men du skal søtten ta meg ha lest et mønster før for å klare dette. Jeg har boken selv, men klarer ikke finne ut av mønstrene.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:46   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sydd mye fra Ottobre (www.ottobredesign.com - blad som man kan abonnere på eller kjøpe på velassorterte Narvesen) og bøkene til Meedom, inkl. denne:

Denne kjolen sydde jeg i går med mønster for både kjole og lue fra boken:

Gammel 11-07-09, 23:47   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jepp, men du skal søtten ta meg ha lest et mønster før for å klare dette. Jeg har boken selv, men klarer ikke finne ut av mønstrene.

Ah, mønsterknekkingskoden krever en mor & en vinflaske. :erfart: Eller så kan du spørre på FP.

Nå overlever jeg tom. Burda-mønster.

Gammel 11-07-09, 23:51   #6
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Åååååååh må kansje på mønster og stoff shopping og på symaskinkurs hos svigermor. Den kjolen var lekker Veronal

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:53   #7
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ah, mønsterknekkingskoden krever en mor & en vinflaske. :erfart: Eller så kan du spørre på FP.

Nå overlever jeg tom. Burda-mønster.

Min mor og mønstre? Nei du, da blir det mer vin enn godt er før vi bestemmer oss for at vel er hun en mønstermor, men sy, det kan hun ikke!

Og er det din datter i din kreasjon? :smelt:

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:55   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefaler også ottobre , mye flott der. Og slett ikke vanskelig når man bare har knekket koden på mønster og svenske beskrivelser.

Gammel 11-07-09, 23:57   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Ottobre krever at man kan sysvensk eller er klar for improvisasjon. Jeg ender nok ofte opp med det siste.

Gammel 12-07-09, 00:09   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det hjelper også å ha en mann med godt dybdesyn, tålmodighet både overfor problemløsning og ilter konemor, og stor humor.

:erfart:

Gammel 12-07-09, 00:40   #11
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ottobre krever at man har årganger liggende - for omtrent alt jeg vil sy finnes i tidligere utgitte blader Neida, det er fine blader, og det man mangler kan man vel kjøpe online? Har virkelig ikke satt meg så veldig inn i det. Sånn egentlig

Blødt børnetøj skal være en fin og enkel bok. Alt om håndarbeide (blader) har en del søte oppskrifter - men om du skal låne dem på biblioteket her i byen, så dra et annet sted enn sentrum. Alle oppskriftsarkene mangler På filialene har jeg dog funnet dem.

Gammel 12-07-09, 09:34   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Neida, det er fine blader, og det man mangler kan man vel kjøpe online?

Jada, du kan kjøpe back-issues av Ottobre. Det er ikke vanskelig å lese mønstre når man har gjort det et par ganger. Dessuten står det ganske utførlige forklaringer på de ulike symbolene og forkortelsene i sybeskrivelsen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 10:53   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøv denne:
Ulla Welinder: Sy og strik børnetøj 0-4 år

Finnes også i 4-10 år.

Jeg lånte den 4-10 år på biblioteket og der var det mange flotte grunnsmønstre og utførlige forklaringer til alt mulig. Anbefales!

Gammel 12-07-09, 11:26   #14
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stoff og Stil har også noen mønster, som kan bestilles.
Ellers sier jeg som mange, Ottobre har gode og fine modeller.

Gammel 12-07-09, 22:10   #15
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Ååå! Tusen takk for tips alle sammen!
Veronal - den kjolen var nydelig. Sydd på en dag?? Hjelp, jeg ville ha brukt en evighet... hehe. Nybegynner... Men jeg tror jeg kunne ha blitt veldig god med litt trening altså, for jeg er skikkelig glad i vin, er mer enn gjennomsnittlig "nøye" når jeg først gjør noe og har en super mor som kan være mentor... Skal sjekke ut tipsene og bli inspirert nå! Tjyvstartet med tipset om vin da.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 21:13   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Kjolen er veldig enkel - 2 timer, kanskje. Luen er foret og sydd på 15 minutter - og jeg begynte först å sy i september i fjor over en vinflaske. Gled deg - du har mye göy i vente.

Emneord
barneklær, mønster, sying

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.